• Gravid 89

Mina flytningar har börjat bli gula, nästan lite gröna i färgen... skumt!

Är gravid, v 38. Funderar på om det kanske är slemproppen? Såhär har de sett ut 1 vecka, verkar "glansigare" också på något skumt sätt.

Är 100 på att det inte är en svampinfektion i af.

• Svar på tråden Mina flytningar har börjat bli gula, nästan lite gröna i färgen... skumt!
  • Lantismamman75an

Tycker det låter som slemproppen ja Lycka till

• Stålmamma

tycker inte det låter som smlemmisen då den oftast är blodblandad (men den behöver inte vara det) sedan är den inte som en flytning heller utan som tjockt slem

• Gravid 89

Lantismamman75an skrev 2009-02-15 00:48:22 följande:

Tycker det låter som slemproppen ja Lycka till
    Okej, det kanske är så... hoppas i af det är på gång, har haft lite lustiga känningar senaste dagarna!
  • Gravid 89
    Stålmamma skrev 2009-02-15 00:52:25 följande:
    tycker inte det låter som smlemmisen då den oftast är blodblandad (men den behöver inte vara det) sedan är den inte som en flytning heller utan som tjockt slem
    80% av de jag pratat med säger att den inte är blodblandad... men det är ju olika för alla
  • Stålmamma

givetvis olika har fött 3 barn och mina har varit blodblandade även förlossningen sa att den oftast är blodblandad

• Gravid 89
    Stålmamma skrev 2009-02-15 00:57:15 följande:
    givetvis olika har fött 3 barn och mina har varit blodblandade även förlossningen sa att den oftast är blodblandad
    Hehe... här säger förlossningen (pratade med dem en gång) att den oftast är som en vit-gul-grön (som min, hehe - därav tråden) eller att den inte märks alls! Hihi
  • Stålmamma

vad olika dom kan svara här säger dom att dom flesta inte märker den men dom som gör är den antingen brun röd eller rosa

men konsistensen på slemproppen är iallafall inte som en vanlig flytning utan vädigt slämmig typ som en hård gele klump kommer hela med en gång är den fsktiskt riktigt stor öxå

• Knastroll82

Min slempropp var som förkylningssnor, gröngult och tokslemmigt. Kom i omgångar under några dagar och sedan startade förlossningen.

• Gravid 89
    Stålmamma skrev 2009-02-15 01:08:58 följande:
    vad olika dom kan svara här säger dom att dom flesta inte märker den men dom som gör är den antingen brun röd eller rosa men konsistensen på slemproppen är iallafall inte som en vanlig flytning utan vädigt slämmig typ som en hård gele klump kommer hela med en gång är den fsktiskt riktigt stor öxå
    Jag tror (TROR) det beror på hur den går. Om den kommer "pang bom" som en klump, eller om den går i omgångar...

Nä, jag tycker inte detta jag haft är som "vanliga" flytningar... de ser glansigare ut, verkar kletiga, lite slemmiga typ,
  • Gravid 89

Glömde också skriva i TS att de har förändrats lite i dagarna... från att ha varit "normala" flytningar till att bli glansigare, kletiga, slemmiga *yuck*

• Pysselgalningen

graviditet nr 1: slemproppen började släppa kvällen innan förlossningen, lite pö om pö, nån större klump innan förlossningen.

nr 2: började släppa tidigt, va nog på halvtid eller nått när jag märkte det första gågngen. började släppa aktivt, stora klumpar vid v 34 och hon föddes 14dagar innan BF.

Svar på tråden Mina flytningar har börjat bli gula, nästan lite gröna i färgen... skumt!