Vad kostar det att bleka tänderna hos en tandläkare?
Nån som vet?
Nån som vet?
skulle med vilja veta
Det beror på vilken sort blekning man väljer att göra.
Själv har jag gjort skenor hos tandläkare och blekt tänderna med gel hemma. Skenorna kostade 2500 kr tror jag. Sedan tillkommer gelen. Tror också att det kostar med tandläkarbesöken. Kommer inte ihåg riktigt, det var ett par år sedan.
Skenorna kan återanvändas. Man köper bara mer gel och kör en "blekperiod" när behovet finns. Man sover med skenorna ett par nätter, kan kännas lite knepigt först, men man vänjer sig.
En trist bieffekt är att det kan ila i tänderna när man kör blekningen. Då får man göra ett uppehåll, och börja igen. Hur många nätter man skall ha skenorna beror på hur stor blekeffekt man vill ha.
Men finns det inte nån lasermetod eller nåt nu för tiden?
Vad kostar det, nån som vet?
Det har funnits ett tag. Men jag tror att den sliter mer på tänderna. I alla fall sa min tandläkare det..
Aha!
Mellan 3000 och 5000 kronor brukar det kosta hos tandläkare..
Blekte mina hemma med gel och skenor, kostade 2000 kr och de blev skitbra
Jag har blekt mina tänder! Jag är såå otroligt nöjd! Dom blev jättevita! En kompis köpte "White strips" till mig i USA.
Det rekommenderades av Fab five på tv, om någon såg?
Det är en behandling på två veckor men det syns jättemycket på bara en vecka!
Det är som en tejpbit som du har på tänderna i 30 min. En uppe och en nere.
Kan verkligen rekommenderas!!!!!
Det kostade runt 30 dollar. Såg för ett par dagar sen att det säljs på tradera för 230-250 kr. White strips från Crest.
White strips låter ju bra!
Inte svindyrt i alla fall.
Jag är väl mest rädd för att bleka tänderna hemma och att det ska förästöra tänderna.
Man har ju läst om blekning som inte alls är bra.
Kardemumma
Det är precis samma medel i white strips som tandläkare använder.
Lycka till!
Hej!
Man ska inte experimentera själv, utan man ska gå till tandläkare på grund av att det annars kan skada både tandkött och tänder.
Det är vad jag har fått veta.
Jag gjorde en blekning som heter Day White2, vilket innebär att man får genomskinliga plastskenor gjorda hos tandläkaren, sen bleker man själv hemma två gånger om dagen. På morgonen 30-60 minuter, och på kvällen likadant.
Efter några dagar fick jag komma tillbaka till tandläkaren för att kolla så allt såg bra ut, och redan efter 1 dag såg jag stor skillnad!
Jag fortsatte i ca en vecka, och var sen på slutkontroll då tandläkaren kollade om det blivit bra, annars hade jag fått fortsätta några dagar till.
För allt detta betalade jag enbart 2.500 kr, då ingick alltsammans inklusive besöken hos tandläkaren.
Och det kändes tryggt att vara under observation hela tiden.
Jag har kvar plastskenorna och köper bara mer gelé om jag vill bleka/fräscha upp tänderna igen senare (efter graviditeten).
Det enda obehaget av blekningen var isandet i tänderna, men det kan man lindra genom att äta flourtabletter.
Lycka till!! / Jonna
Den här gelén man köper om an redan har skenorna, kan man gå in till vilken tandläkarreception som helst och köpa den, eller får man den på recept eller efter en tandläkarkontroll, eller vad?
Gelén är inte på recept utan man kan köpa den hos vilken tandläkarmottagning som helst (tror de flesta privata tandläkare säljer gelen). Ingen särskild kontroll behövs heller.
2200 kr kostade mina skenor + gel (opalescence) med fyra sprutor hos tandläkarn. Men det är uppe i Umeå. Är väldigt nöjd med resultatet. De blev VITA!! Helt klart värt pengarna. Lycka Till *Kram*
Lillanph
Var kan man köpa White Strips ? Hittade inget på Tradera nu....
Finns massa att beställa på nätet. Jag gjorde skenor hos tandläkaren och nu efter ett år har jag gjort om de, och beställt bara gelen på nätet, skit smidigt, kom dagen efter beställning.
www.dentway.se/
Nuzzlan: Finns massor på tradera www.tradera.com/search/imp.aspx&county=0&ended=0&Image1.x=17&Image1.y=9&catid=1612
NUZZLAN
Det finns på tradera än, såg jag. sök på tandblekning. Han som säljer heter visst snickeri. Här är länken
www.tradera.com/auction/aid_17390654
LYCKA TILL!
Du blir garanterat nöjd! Jag är mer än nöjd!
lillan
Nuzzlan
Gör bara 30 minuter om dagen- ta inte en timma. Det kan isa i tänderna då.
har nån blekta tänder före och efter bilder på sig själva att visa? drömt om att bleka tänderna sen jag fick tandställning och hörntänderna gulnade