Hur reagerar du när någon du känner vänder bort huvudet när du hälsar på han/hon?
Hur reagerar du när någon du känner vänder bort huvudet när du hälsar på honom/henne? Och om det händer ofta, hur skulle du reagera då?
Jag råkade ut för det igår.
Mötte mitt ex lillasyster och hälsade. Vi har träffats flera gånger efter att det har tagit slut, och vi har pratat och varit som vilka vänner/bekanta som helst. Vi har till och med festat ihop efter uppbrottet.
Nu gick hon med en kompis när jag mötte dem, jag såg att hon såg mig så jag hälsade glatt.
Men hon bara vred bort huvudet och låtsades som att hon inte kände mig.
Såg henne flera gånger efter det (samma dag).
Och jag såg även att hon såg mig, och varje gång hon såg att jag kom gående så svängde hon in vid nån hylla.
Det var precis som att hon undvek att möta mig...
Jag blev jätteledsen.
Det är inte första gången det händer heller.
För några veckor sen gick jag inne på åhléns när jag såg att min mammas väns dotter kom gående mot mig. Jag har känt henne sen hon var typ sju år, nu är hon minst 18.
Jag hälsade iaf när vi gick förbi varann, men hon bara vände bort blicken som om hon inte visste vem jag var.
Det känns som det är nåt fel på mig eftersom ingen vill hälsa när jag träffar dom.
Jag känner mig näst intill förnedrad när jag ser att dom ser mig men vänder bort blicken när jag försöker hälsa.
Vad är det för fel på mig?
Pratar folk bara med en viss sorts människor?
Måste man ha speciella kläder, en viss frisyr osv. för att folk ska kunna hälsa?
//Nere
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-15 15:09
Det värsta är att det här händer nästan varje gång jag går ut på stan. Nästan ingen hälsar, inte ens vissa av mina släktingar, och det spelar ingen roll att jag hälsar först. Oftast vänder de bort huvudet och låtsas att dom inte ser mig, och då har jag ändå märkt att de har sett mig.
Det är därför jag börjar analysera och börjar tro att det måste vara mig det är fel på.
Visst har jag märkt att en del går i sin egna lilla värld och kanske inte ser mig, på riktigt.
Men jag tycker det märks så tydligt när nån har sett mig och bara inte vill hälsa.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-15 15:09
Kan jag göra något för att folk ska börja hälsa på mig?