• GLA

Smör utan salt?

Hittar inget, någon som vet? 

• Svar på tråden Smör utan salt?
  • Kagi

Finns ofta i samma disk som det vanliga smöret i affären. Mindre paket, står "osaltat" på.

• Marma

ica har vet jag o coop. brukar finnas vid smöret men de e mindre förpackningar

• ahlcec

Jag vet inte, men den mängden smör som en bebis äter så liten, så lite salt i det är helt okej. Ni behöver inte köpa extrasaltat bregott kanske, men lät & lagom eller så är ju inte så jättesalt.

• gormisen

Är det till ett barn? Osaltat smör är svårt att hitta. Min BVC-sköterska sa att saltet i smöret va ok...

• Kluvenflicka

det är ju bara tillsatt salt man ska var försiktig med så smör med salt är helt ok..det är ju salt i leverpastej..messmör..ost..ja, en massa saker som bebisar äter till macka..

• GLA

Ok, ska kolla lite extra i mejerihyllan. Ja, liten älskar smör på mackan och på rån

• La Lola
    GLA skrev 2009-02-15 19:08:37 följande:
    Ok, ska kolla lite extra i mejerihyllan. Ja, liten älskar smör på mackan och på rån
    Har du sockerfritt bröd o sockerfria rån alltså?
    *mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • fiamalm

Annas är det inte särskilt mycket salt i tex bregott, det är helt okej att ge det enligt bvc iallafall.

• bambigirl

För barn över 6 månader men under ett år är det tillsatt salt som inte är ok, dvs det du saltar extra. Att ge saltad smör eller korvstroganoff du gjort själv av falukorv helt ok och inget bebisen mår dåligt av.

• Lindacecilia78

du behöver inte ha smör utan salt, du kan ta normal saltat smör till bebben. helt ok! är så lite salt där i så det är lugnt.

• GLA
    La Lola skrev 2009-02-15 19:10:56 följande:
    Har du sockerfritt bröd o sockerfria rån alltså?
    Good point

Då kör vi på vanligt Bregott som vi ändå har hemma!
  • HelenaMaria

Vanligt Bregott eller smör är helt ok.

Svar på tråden Smör utan salt?