• Kävlingetjej

Har storlekarna blivit mindre, eller har jag blivit tjock???

Var på h&m häromdagen o skulle handla mammakläder, innan har jag haft stl 38....nu fick jag köpa 44, jag blev helt paff, tycker inte det syns att jag gått upp sååå mycket, har nog gått upp 6-8 kg o är i v 20

• Svar på tråden Har storlekarna blivit mindre, eller har jag blivit tjock???
  • Raka Pungen

Jag tycker storlekarna blivit större, snarare än mindre (fast det gäller vanliga kläder, mammakläder har jag ingen aning om) så du har väl blivit tjock, men inte så konstigt om du är gravid?

• tant Plasthandske

beror det kankse inte på hur man har lagt på sig vikten???
    jag hade st 38 innan grav och har samma storlek i mammakläder från h&m, och jag har ändå gått upp 11-12 kg och är i v 26. Mina nya kilon ligger nästan bara på mage och bröst dock.

• PetraMunchen

Man lägger ju på sig några kilon på ben och mage också, extrafett som man ska ha att ta av sen när man ammar. Man brukar väl säga att det tar 9 månader för att barn att komma och ytterligare nio månader innan man är sig själv igen. Det är nu 7 månader sen jag fick barn och jag kommer i mina kläder innan graviditeten, fast det är några kilo kvar runt magen... men jag har ju 2 månader på mig

• AlvaLovisa

Vissa av H&M:s byxor är i alla fall jättesmå i storlekarna, så oroa dig inte! Fick köpa 44 på ett par jeans, hade medium på ett annat par... En kompis kunde ha strlk 44-byxorna i 3e mån, och hon är smal!

• Kävlingetjej

Ja lite olika svar, men det är ju så n skillnad i stl...jag tycker ju inte att jag gått upp så mycke, visst mage o höft o bröst har ju blivit större...men inte sååå mycket större

• Trikarn

alltså, jag kan inte handla alls på HM, men går jag till cubus har jag 42 i byxor, lindex, 46, esprit 42-44

• Fratris

Uh, HM har ju stora storlekar... för att inte tala om Lindex :/

• Sessilou

Jag tycker H&m har små storlekar om man jämför med vero Moda och andra butiker.

Jag är normalbyggd och har i vanliga fall stl 36-38
    På h&m fick jag köpa en vanlig simpel randig top i stl 44, och då sitter den fortfarande tajt över magen och brösten. I andra butiker skulle den ju sitta som ett tält!

There is no spoon=)
  • Trikarn
    Svar på #8
    precis, håller med!

Barnstorelekarna, är därimot stoar på Hm, och Lindex små
    Men för oss vuxna..hualigen, och för de med tuttar??
    seriöst, klänger jag ner mig i en tröja från HM, ser det ut som om tröjan ska spricka pga tuttarna...
  • smah

H&Ms storlekar ligger någonstans i mitten, tycker jag. "Märkeskläder" ,typ Acne, samt lite dyrare budgetkedjor som Zara, Mango och Topshop brukar vara mindre i storlekarna. Kappahl och Lindex storlekar brukar vara betydligt större.

Svar på tråden Har storlekarna blivit mindre, eller har jag blivit tjock???