Vad skal jag göra med yoccapalmen?
I somras köpte jag en stor yoccapalm, tror att blomman heter så. Kan nämnas att jag är värdelös på blommor. Nåväl, satte den i ett hörn i farstun och den tycktes trivas ganska bra. Min mamma brukar vattna mina blommor när hon kommer hit, trots att jag också vattnat. Och just denna palm tyckte hon var väldigt torr, och endel blad var lite bruna ut i kanterna. Så jag "kom ihåg" att vattna den lite extra noga, och eftersom jag hade fem blommor i vardagsrummet som tappat blad under vintern så lyfte jag dit palmen så att den då istället skulle få mera ljus när jag var tvungen att göra mig av med en del andra blommor. Men nu hände något, den började tappa blad efetr blad och bara för att man rörde i den så ramlade tjugo, trettio blad av. Trots att den nu fick mera ljus. Men jag lyfte tillbaka den där var den stod först och ryckte av dom sista bruna bladen. Den har fyra stammar, dom två som är längst har nu inga blad kvar och när man känner på stammen är den jättemjuk, som om den ruttnat, men dom två lägsta stammarna har jättegröna och fina blad.
Hjälp mig nu ni som kan detta med blommor, finns det hopp ännu för palmen eller skall jag kasta den? Vad kan jag göra med dom mjuka stammarna då?