Vi med tonårsbarn 13-15 åldern
MonsterÄnglar
Hur ni bemöter vissa frågor, situationer, konflikter!
Har varken ett monster eller en ängel....
-Jag har en orkeslös...SOMBIE!!!
Hihih ja jag kanske skulle ha fått med det oxå
Men känner att jag står lite handfallen här hemma. När de just utvecklades till monster vissa dagar från att ha varit mina små änglar.
Förstår hur du menar...det borde ha följt med en instruktionsbok för varje enskild tonåring...
För INGENTING fungerar här...
Jag har 2 st tonårskillar som spelar ut mig mot allt känns det som. Jag brukar tänka på hur det vore att ha en tonåring.
Det jobbigast jag tycker är ju skolan nu. Just nu när skolan är som viktigast så flipprar dom ut totalt.
hur ska man få dem att ta det ansvaret som krävs???
Jaa du...det kan man undra...
Jag har en dotter som blir 14 i sommar...ALLT är jobbigt för henne...
Alltså, hon har egentligen lätt för skolan...men "orkar" inte anstränga sig...inte när det gäller något...
Hon gör det hon MÅSTE men sen inget mera...
Hon klagar över sitt utseende, hon har blivit ganska rund, men sitter ändå bara i soffan framför tvn eller uppe på sitt rum framför datorn...
Försöker peppa henne men ingenting fungerar...
Jag har ingen 15-åring - eller rättare sagt, hon är nästan aldrig 15 - för det mesta antingen 5 eller 25!
Hej jag har en 13-årig son o en snart 15-årig dotter.
13-åringen är väldigt glömsk, han glömmer att ta hem läxor varje dag, har inte gjort läxor på evigheter-imorn är det utvecklingssamtal...
Duscha o byta kläder, måste man verkligen det...?
Dottern är gärna ute med kompisar JÄMT, men de har hjälpt henne med skolarbeten så hon förstår bättre så det är ju bra iallafall.
Ååååå vad skönt att höra att man inte är ensam. Känner igen mig sååå väl i det du skriver M med ALH.
Just det där med hygienen, ååå vad man får tjata. Nu börjar ju hormonerna komma och där med odörerna oxå.
Och läxorna... Blir mörkrädd när jag tänker på att om ett år ska det börja bestämma sig för vilket program det ska gå vidare på sen...
Ge mig styrka!
Med våran tjej hade vi dagliga utbrott, bråk och konflikter i mer än tio år. Men så blev hon tretton och då vände det på något mirakulöst vis. Nu är hon 15 och ängeln överväger fortfarande, trots att monstret dyker upp någon gång ibland.