• Nella78

Mama Mia - Karlavägen?

Hej!
    Jag är i v.5 (tesatde + i torsdags) och ska ringa och boka tid för första besöket.
    Funderar på Mama Mia på Karlavägen för jag tycker enligt det vi har läst, verkar bra där.
    (Annars funderar jag på Solna Mödravårdcentral eftersom det är nära där vi bor)
    Är det ngn som vet ngt om Mama Mia????
    Positivt/negativt, väntetider osv?

• Svar på tråden Mama Mia - Karlavägen?
  • NinaB

Jag var där på vul i v 6+6. Tyckte de var jättetrevliga.
    Har dock hört lite blandat om dem. Det beror nog på vem man får som barnmorska.

• Sara84

Jag går på mama mia på Karlavägen och har sedan jag bytte BM känt mig väldigt nöjd med dom!
    Mitt helhetsintryck av Mama Mia är kanon! Sen är det klart att det är viktigt att man trivs med den BM man får, det gör väldigt mycket.

• Nella78

Sara84: Bytte du BM på Mama Mia eller bytte du till Mama Mia fr ngt annat ställe?
    Varför bytte du? Hur går det till när man byter BM?

• Pion75

Jag går också på Mama Mia Karlav. och tycker precis som Sara84 att det är jättebra sen jag bytte bm! (undrar om vi hade samma...)

Jag ringde bara dit och sa att jag ville byta, de frågade inte varför eller ifrågasatte, det var inga problem alls!

Det enda för övrigt har varit att vi fått vänta ganska länge i princip varje gång vi varit där, fast vi har haft bokad tid. Det har berott på att det har varit mer akuta fall, och att det har dragit ut på tiden för någon som kanske mår dåligt eller fått ett tråkigt besked och det tycker jag inte att man kan säga så mycket om.

Alla har varit jättetrevliga, både min nya bm och båda som vi gjort ul hos!

• Senap

Även jag går på MM Karlavägen. Jag har inte bytt BM men det är jättevanligt oavsett vilken MVC man väljer. Det handlar ju om personkemi - man ska ju lita på denna person som tar på en och guidar genom denna för mig outforskade tid...

Jag känner till de långa väntetiderna men har bara drabbats en gång. Har mest morgontider så det är kanske därför. Mottagandet är jättebra. Har haft två olika UL-BM pga sommarsemestern och båda har varit gulliga även om jag föredrar den ena av dem (det där med personkemi) Fick även reda på kön då jag frågade trots att det står att det kan man boka extra för 600:- Men det var väldigt lätt att se på min knodd.
    Har haft problem med en nerv då min BM hade semester men då ringde en annan BM upp så jag fick hjälp.
    Jag är nöjd!

• Sara84

Nella78: Som många andra sagt så handlar det ju en hel dle om perosnkemi och de tar ju inte illa upp när du byter. Tycker man inte att det känns 100% bra med den BM man blir tilldelad så får man en annan utan probelm. Så upplevde jag det.

Anledningen till att jag bytte min Bm va hennes städniga tjat om min vikt (är nämligen mullig sedan innan) Jag äter inget ovanligt, ingenting som jag inte åt tidigare. Inte mer mängd eller något sådant. Men min viktuppgång kom med rasande fart och det blev ett himla tjat på min gamla BM. Kände att jag mådde dåligt och bytte därför. Nu är jag kanon nöjd!

Har också precis som de flesta andra upplevt att väntetiderna kan dra ut lite grann, men det kan ju vara akuta fall, folk som fått dåliga nyheter osv. tycker man kan ta lite hänsyn till det, jag tar inte illa upp av det i vilket fall. Jag kan med lugn i kroppen rekommendera Mama Mia på Karlavägen och min nuvarande BM - Cecilia Hagert!

• MB3

jag går oxå på Mama Mia på Karlavägen och tycker dom verkar bra, lugna, förstående osv, går hos Tina Ahlbom. som Sara84 sa kan man få vänta lite på att få komma in men de händer inte ofta. jag kan oxå rekommendera Mama Mia karlavägen till övriga som nyss testat positivt.

• Nella78

Sara84: Tack då ska jag nog försöka få tid hos din BM. Är som du lite mullig nu redan innan och då vill man ju helst inte höra en massa tjat om det!
    Då blir det nog MM på Karlavägen ändå!

• Mama2B

Jag har flera kompisar som varit på MamaMia på Karlavägen men bytt därför de inte gillade sin BM. Jag går själv där och trivs jättebra med min BM.
    Munkbron MVC har jag också hört mycket gott om, men som nästan alla sagt så beror det säkert på vem man får som BM och hur det stämmer med personkemin.

• Crazy Baby

Hej!

Jag har själv gått på MVC Solna (Västra vägen) och jag rekommenderar dig att välja MamaMia!

MVC Solna tyckte jag kändes väldigt gammalt och tråkigt! Personalen är väl ok, jag hade tyvärr otur och fick en BM som blev sjukskriven så jag fick gå till flera vikarier. En fördel med att välja MVC Solna är om du blir sjukskriven på slutet av grav då slipper du åka in till stan när du ska till din BM.

Om jag bor kvar här när nästa barn är på G ska jag helt klart välja MamaMia!

Lycka till och grattis!

• Nella78

Bokade tid idag och fick en tid för inskrivning i slutet av v.9 hos Katarina Månsson på Mama Mia!
    Skönt att man äntligen har bestämt sig

• Jeanette81

Jag går på Mamamia på söder, jag är jättenöjd, har fått en underbar bm och har redan fått vara på ett tidigt ul.. Fick en tid fort och allt har flytit på bra hittills

• Nella78

Skönt att höra att Ni är nöjda med Mama Mia!! Det var ju lite nervöst när man skulle boka tid tycker jag...
    Har man valt rätt ställe, tänk om det är bättre någon annanstans, tänk om man får en bm som man inte gillar osv...
    Jobbigt när det finns valmöjligheter

Svar på tråden Mama Mia - Karlavägen?