• Lilla Prussiluskan

Vilken cykelvagn skulle ni rekomendera?

Enklast att cykla och lämna barnen (två barn) på dagis men vad ska man köpa för cykelvagn?

Finns det vagnar som man sen kan ha som vanlig vagn när man har kopplat bort cykeln?

Vill gärna ha bilder på sådana om ni har och för/nackdelar med dessa!

Tack!

• Svar på tråden Vilken cykelvagn skulle ni rekomendera?
  • Lilla Prussiluskan

Fin men ingenting för oss

• Little Ms Chatterbox

Vi har en från Nordic cab. Den kan man enkelt koppla loss från cykeln och bara köra vidare med som en vanlig vagn, eller byta staget och sätta på ett större hjul så har man en joggervagn. Finns även tillbehör så man kan sätta på medar och dra den efter sig på snö eller bara ha packning i den.

Vår är inköpt från:
    http://www.wild-outdoorlife.se/135.asp
    Men det finns fler ställen som säljer just den vagen vi har, vet inte vilka som är billigast för vi fick vår vagn av min pappa. Ett litet tips, vi beställde ett extra fäste så det går att koppla på den på både min och sambons cykel.
    Vi är nöjda med vagnen, går att sätta varor i den bakom barne och har hänt att jag även hivat upp C. vid tvillingarnas fötter när vi har gått med vagnen och hon inte orkar fortsätta gå sista biten.
    Fråga gärna om det är något du undrar om.

Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • Lilla Prussiluskan

Den var fin men ryms två barn?

Vad betalade ni för den och köpte ni den via internet?

• Little Ms Chatterbox
    Lilla Prussiluskan skrev 2009-02-15 15:00:53 följande:
    Den var fin men ryms två barn?Vad betalade ni för den och köpte ni den via internet?
    Om det är mig du frågar...? Jodå, ryms 2 barn. Om man skjuter tillbaka sitsen helt kan äldsta sonen sitta bekvämt, vi provade i somras, då var han nog 120 cm lång. Men tror det är en maxlast på 40 kg så nog inte så lätt att frakta 2 st 6-åringar. Som vi har sitsarna ni är det bra plats för benen för C. om hon åkar med, hon är ca 90 cm och gått om plats för några kassar bakom ryggstödet om man vill lasta in där.
    Spännerna är gjorda så att man lätt kan koppla om från 1 till 2 barn, (blir lättare att cykla med ett barn som sitter i mitten av vagnen) man jag ahr ite brytt mig om det och det går bra än så länge att ha ett barn som sitter på ena sidan. Men C. väger inte mer än 12 kg så kan vara därför.
    Det var min pappa som beställde och köpte vagnen, så jag vet inte riktigt vad den kostade, men det var på den sidan jag länkade till. Tror det var ca 5000 kr. Då har vi bara staget för cykel och extra fästen så man kan ha den på 2 olika cyklar.
    Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • Lilla Prussiluskan

Ok, tack för infon!

• fiamalm

mianyckelpiga skrev 2009-02-15 13:36:42 följande:

Vi har en sådan här cykel istället för cykelvagn www.flakcykel.se/cykel.html
    Åh, en sån skulle ju jag vilja ha, de är ju döhäftig:)
  • simi

Puffar upp denna tråd och undrar om nån vet nåt om Kidz Cab? Jag vill gärna ha en modell som går att använda som vagn också.

Svar på tråden Vilken cykelvagn skulle ni rekomendera?