• mitt knytt

Sova ute med feber?

Min son på 10 månader har feber och är snuvig idag. Har är trött och hängig och skulle behöva sova. Grejen är bara att han har mycket lättare att komma till ro och sover mycket bättre ute i vagnen. Tycker ni att jag kan låta honom sova ute trots feber (38,5 kanske)? Det är nollgradigt och han står under tak.

• Svar på tråden Sova ute med feber?
  • A plus H blir W

Det går bra, pratade med en läkare igår som sa att det var helt ok att sova ute när dom är sjuka. Det är bara bra med frisk luft. Man får väl ha extra koll att dom inte blir kalla osv bara.

• hanch

jag skulle personligen inte låta honom stå ute och sova. möjligen söva honom i vagnen och sedan ta in honom.

• hanch

Tyras matte: Bra info. jag trodde nog att läkare skull avråda från det.

• Lilla Prussiluskan

Jag skulle inte låta honom sova ute med feber!

Hans kropp har en infektion och han är försvagad av sin feber, kroppen håller inte rätt temperatur så jag skulle helt klart låta honom sova inne.

Låt han sova i vagnen men inomhus.

• icecreamy

Jag frågade en läkare om att vara ute med feber då min dotter i veckan hade runt 39...och hon sa att nä, med så relativt hög feber bör de små hållas inne.

Det är bara att bryta ihop och gå vidare.....
  • mitt knytt

Skit, jag visste att jag inte skulle få ett rätt eller fel. Tack ändå!

• Aaglars

min bm sa att de kan vara ute hur mkt som helst om de end. är förkylda, men inte vid feber

• mitt knytt

Jag tror inte att han har så jättemycket feber, och jag bäddade ner honom ordentligt. Så han får sova ute idag. Tror att han blir snabbare frisk om han får sova många timmar ute istället för små korta stunder inne som det blir annars. Håller honom under uppsikt dock. Tack igen!

• Aaglars

mitt knytt skrev 2009-02-15 14:07:33 följande:

Jag tror inte att han har så jättemycket feber, och jag bäddade ner honom ordentligt. Så han får sova ute idag. Tror att han blir snabbare frisk om han får sova många timmar ute istället för små korta stunder inne som det blir annars. Håller honom under uppsikt dock. Tack igen!
    Agnes 4mån har också svårt att komma till ro inomhus och jag bävar för hur vi ska göra med sovandet första ggn hon får feber.
  • A plus H blir W

Är det inte väldigt kallt har jag ju svårt att tro att frisk luft kan skada? Men man får väl avgöra från gång till gång, hur mycket feber, hur kallt osv. Är det hög feber vill man kanske ha bättre koll inne ändå. Min son, 7månader är också sjuk just nu, med runt 38 graders feber, han får sova ute. Han sover bäst då... Man får nog göra som man själv känner, eftersom läkare tydligen rekommenderar olika.

• Aaglars

Fast jag själv skulle inte vilja sova utom hus om jag hade feber - hur inbäddad jag än var...

Svar på tråden Sova ute med feber?