• LykkeLee

Hur mycket får era tonåringar i månadspeng och vad ska det räcka till?

Vad betalar ni utöver månadspengen? Hur mkt rör det sig om?

Min dotter på 13 har 600:-

• Svar på tråden Hur mycket får era tonåringar i månadspeng och vad ska det räcka till?
  • mandelblomma

mina är 15 och 13 år och har båda två hela barnbidraget men då får de betala telefonkort, kläder och frissa själva.
    Jag hjälper till med större dyrare klädinköp som ex vinterstövlar, jacka etc.

• Meria

Från att jag var 14 (11 år sen nu visserligen) fick jag hela barnbidraget (då på 850:-.) som skulle räcka till kläder, hobby, mobilkort, nöjen. Mamma hjälpte ibland med de dyra kläderna som vinterjacka och kängor.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • LykkeLee

Men sexhundra räcker ju inte så längt om man ska köpa kläder... Hon vill gå på bio, käka ute osv...

• Meria

Nej det beror ju helt på hur mycket kläder man köper varje månad. Själv brukade jag spara så jag kunde shoppa kläder varannan månad och då för lite mer. Gå på bio och käka ute gjorde jag inte så mycket, bodde i en liten håla där man mest umgicks hemma hos varandra. Skulle vi på bio och sånt åkte man 10 mil bort och då blev det inte ofta.

600:- till nöjen och få kläderna betalda tycker jag är rätt mycket. 1050:- till allt ger ju en chans att hushålla bra med pengarna också. Bara min åsikt

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • mandelblomma
    LykkeLee skrev 2009-02-15 14:43:37 följande:
    Men sexhundra räcker ju inte så längt om man ska köpa kläder... Hon vill gå på bio, käka ute osv...
    nej ska de betala kläder, frissa och telefonkort som mina tycker jag hela barnbidraget måste gå till dem, dvs 1050kr.
  • LykkeLee

Jag tog ett snack med dottern.. vi kom överens om att jag sätter in 200:- varje fredag. Då får det räcka en vecka.. Sen kan jag fylla på mobilkortet med 200:- Då har hon ju fått hela barnbidraget. men det känns som en bra deal.

• näradig

de får barn/studiebidraget och det räcker till vardagsnöjen. tex ficka på stan, mobiltelefon osv. Inga kläder eller stora nöjen mm

• Isnogood

14-åringen har 300:-/månad.
    Jag betalar kläder, skor, hygienartiklar, biobesök, discon, frisör mm

• Bubblan2

Sonen, 14 år, får 500:- i månadspeng och för det ska han betala sin mobilräkning, spel, godis och nöjen.

Svar på tråden Hur mycket får era tonåringar i månadspeng och vad ska det räcka till?