• Anonym (??)

okej att äta middag hemma hos sitt ex ??

jag dater en kille om de är lite så där med för tillfället..

Nu är det så här att han är separerad för 6 månadersedan o vi ar träffats i dryga 3 månader...

Idag ska han hem till sitt ex och äta middag vilket han förklarar att de är inget jag ska bli sur över.. för han är inte intresserad av henne på något sätt.. ( hon gjorde slut) han säger att han kom över hene för ca 3 veckor sedan. helt o hållet då har han mått bättre osv.. ja lite knasigt..
    Vet ju inte just nu om jag vill fortsätta trätta honom...

Så vad tycker ni .. är det rätt lr fel att träffa sitt ex..

• Svar på tråden okej att äta middag hemma hos sitt ex ??
  • Anonym

Varför ska han dit på middag?? I mitt tycke om han nu nödvändigtvis måste dit så skulle han ha erbjudit dig att följa med..

• Rokka Jill

i er situation tycker jag det e stört.. varför vil han utsätta sig för det?? för barn ??

däremot..
    skulle jag äta med mitt ex, hade jag känt "jaja" men vi har ju barn

• ahlcec

Alltså om de har barn så är jag med på det, så gjorde vi också i början.
    Men om det är ett random ex som han skulle äta middag med hade jag inte alls tyckt det var roligt. Men så tycker jag iofs att ex är ex är ex, och jag vetifan. Jag har några ex som är kompisar, men då har förhållandet bara varit lite så knull och film och hejhej, inget seriöst.
    Separerar man och sen plötsligt ska äta middag och det inte finns några ungar så nej. Jag hade tjurat, men jag är ju så jävla tråkig på det viset ha jag fattat.

• Cornbread

jag ser inga problem med det.
    de är vänner och kan väl umgås utan dig.

• Hillbillie

Jag kan inte se att man kan kategorisera alla "ex" och sen bestämma ifall det är OK att träffa dem eller inte...Det beror väl på vad man har för relation till dem!

• Hillbillie

Jag kan inte se att man kan kategorisera alla "ex" och sen bestämma ifall det är OK att träffa dem eller inte...Det beror väl på vad man har för relation till dem!

• Anonym

Om de har barn skulle jag inte reagera men hade dom inte det skulle jag tycka att det var lite märkligt.

• Anonym (??)

de har inte barn

de ska utbyta lite saker med varandra.... å han vill dit o se säkert om han är helt klar med sin bearbetning

• Hillbillie

Oj...det var inte meningen att skicka redan, och dubbelt dessutom...

Jag skulle fortsätta med att om man helt och hållet kommit ifrån gamla känslor, så spelar det ju ingen roll om man träffas som vänner. Inget av mina ex betyder nånting för mig längre (utom barnens far då, eftersom vi har barn ihop), och det finns således ingen orsak till att min sambo behöver känna sig hotad på nåt vis. Nu har jag ju ingen önskan att träffa någon av dem i alla fall, men om någon av dem ville träffas och fika så skulle det väl vara OK.

Men att säga att man kommit över sitt ex för "tre veckor sen" låter väl lite väl nära inpå? Tre veckor är ju ingen tid....inte ens tre månader är särskilt lång tid i såna här sammanhang. Kom igen när han kommit över henne för tre ÅR sedan...

Vad är själva syftet med deras middag? DET är kärnfrågan tycker jag.

• Anonym (??)

syftet med middagen är ju utbyta saker.. se hur hon har fått det... han hade något o hon hade något..

• Hillbillie

Utbyta saker kan man ju göra utan middag, om läget är lite känsligt...

Och vad betyder det att han ska se om han är klar med sin bearbetning? Varför ska han se det? Vad händer om han INTE är det?

• ahlcec

Utbyta saker ä ju sin sak, men ehh.. Det låter verkligen underligt i mina öron att han ska åka dit och se om han kommit över henne. Som om det inte går att veta utan att ses liksom.

• Anonym (??)

om han inte är det så kommer han bli lite ledsen o nere igen...

hon är tycligen inte ett dugg intresserad.. ja de har vart ihop 5,5 år.. så hmm

ja jag vet inte hon frågade ommiddag han tackade ja ..hon har tycdligen frågat flera gånger... men han ahr då sagt nej för att han inte känt sig redo..

• Anonym (??)

om han inte är det så kommer han bli lite ledsen o nere igen...

hon är tycligen inte ett dugg intresserad.. ja de har vart ihop 5,5 år.. så hmm

ja jag vet inte hon frågade ommiddag han tackade ja ..hon har tycdligen frågat flera gånger... men han ahr då sagt nej för att han inte känt sig redo..

• Anonym (??)

ja alltså hon har en låda som är hans .. o han har en sladd som är hennes..

Svar på tråden okej att äta middag hemma hos sitt ex ??