• Marie J

Förslag på restaurang i Göteborg

Hejsan!

Ska ner till Göteborg nu i veckan och vill ha förslag på någon bra restaurang.
    Vi ska bo på Scandic Europa, vid femman huset så det vore bra om restaurangen låg i närheten.

Killen min äter gärna någon kötträtt med tillbehör, själv är jag vegeterian så något gott av båda. Gärna någon "lyxigare" restaurang men OBS!! ingen jättedyr sådan. Absolut max 150:- / huvudrätt.

Skriv gärna alla förslag ni kan komma på.

Tacksam för alla svar!

Mvh Marie

• Svar på tråden Förslag på restaurang i Göteborg
  • Helena81

Vi var i Gbg i juli och åt på en superbra restaurang som hette ty "Pir 31" eller nåt. Ligger vid avenyn där Paddanbåtarna går. Det är en fiskrestaurang som var populär och lagom fin. Fanna något för alla plånböcker tyckte vi. Annars bodde vi på Scandic Rubinen på Kungsportsavenyn och de hade jättegod mat på sin restaurang på gatuplanet, vi åt Oxfile med klyftpotatis och salsa och drack vin för ca 175 kr/pers. Lycka till!

• Elisia

Hej! Har du redan hunnit ner till stan och kanske inte behöver fler tips? Det beror ju också lite på vilken typ av mat du är ute efter... Hör av dig här eller i min gästbok så tipsar jag gärna!

• cotton

Farellis på Avenyn, Hereford Beafstow (obs stavning) har goda biffar och en jättefin salladsbuffé för dig som vegetarian, Pasta + på Södra vägen, Ferdinand i NK huset har Göteborgs största ölutbud - helt okej mat. Det var några förslag i närheten av ert hotell. Linnéstaden har väldigt många fina restauranger annars!

Svar på tråden Förslag på restaurang i Göteborg