• Baby Animal

`Vad tjänar du? o vad arbetar du som? Vad pluggade du? (spec du som är jurist)

Hej!

Jag skriver här för alla vill ju inte dela med sig av vad man tjänar.

Jag undrar såhär:

Vad arbetar du som?
    Vad pluggade du och hur länge?
    Samt vad tjänar du?

Jag funderar på att studera till jurist och är extra nyfiken på vad en jurist tjänar?

• Svar på tråden `Vad tjänar du? o vad arbetar du som? Vad pluggade du? (spec du som är jurist)
  • Anonym (jag)

Jag jobbar som kundtjänsthandläggare. Har gått samhällsvetenskapliga programmet med inriktning mot ekonomi på gymnasiet och det är "allt".
    Går just nu fortfarande på ingångslönen 20.000:- (plus ob) men ska löneförhandla nu i mars.

• Anonym

Läkare.
    Pluggat medicin 5,5 år + jobbat 1,5 år som AT-läkare.
    Tjänar 32000 + jourtillägg.

• Anonym

Jobbar som optiker.
    Pluggat i tre år. Gick ut i maj.
    Tjänar 24000:-

• Baby Animal

är det innan skatt då?

• Anonym (Nina)

Jurist, pluggade 4,5 år. Jobbar på myndighet. Tjänar 28 000 + att man ju har mer semester, fp-tillägg bl a i statlig tjänst.

• mittenavapril

Vad arbetar du som? Civil brottsutredare
    Vad pluggade du och hur länge? till jurist 4,5 år
    Samt vad tjänar du? pisslön; 24 000

• Anonym (Nina)

mittenavapril skrev 2009-02-15 21:12:23 följande:

Vad arbetar du som? Civil brottsutredare Vad pluggade du och hur länge? till jurist 4,5 årSamt vad tjänar du? pisslön; 24 000
    Oj, är det så dålig lön som civil brottsutredare? Jag som tycker att det verkar spännande, men jag vill ju inte gå ner i lön.
    Är du tingsmeriterad? Eller spelar det ingen roll?
  • Anonym (Mobydick)

Pluggade till socionom i 3.5 år. Tjänade 27 400:- som bäst. Flyttade och har börjat jobba på Försäkringskassan som handläggare. Tjänar nu 24 000 kronor.

• Anonym

Jag jobbar som tingsnotarie, pluggat juridik+ ekonomi (dubbel examen) i 6 år. Tjänar 24 500 i mån före skatt. Lönen för notarier är väldigt låg men tjänsten är ju en bra "språngbräda" i arbetslivet. Man får bita ihop.

• Anonym (Nina)

Anonym skrev 2009-02-15 21:19:08 följande:

Jag jobbar som tingsnotarie, pluggat juridik+ ekonomi (dubbel examen) i 6 år. Tjänar 24 500 i mån före skatt. Lönen för notarier är väldigt låg men tjänsten är ju en bra "språngbräda" i arbetslivet. Man får bita ihop.
    Då har det ändå hänt lite sen jag satt ting, är det första eller andra året? Jag hade 21 500 som bäst, det är iofs några år sen nu...
Svar på tråden `Vad tjänar du? o vad arbetar du som? Vad pluggade du? (spec du som är jurist)