• MilkyWay

Didriksons skaljacka, vilken storlek ska jag välja?

Jag tänkte köpa en skaljacka från didriksons till sonen att ha i vår och höst. Han är 15 månader nu och rätt normalstor för sin ålder tror jag. Han har 86 i storlek på kläder.

Ska man välja storlek 80 eller 90 på jackan då?

• Svar på tråden Didriksons skaljacka, vilken storlek ska jag välja?
  • saris2008

Har de skaljackor? Vad kostar dom, jag gillar ju deras kläder till vuxna och lillen behöver en ny jacka, fundear på en ny PoP men tycker de är så dyra. Men kanske didricksson kostar lika mycket....

• MilkyWay

Deras skaljackor kostar endast 399, det gjorde de i alla fall förra säsongen. MYCKET bättre pris än pop som jag tycker har blivit galet dyra. Så bra kvalitet är det inte på de...Didriksons jackor är likvärdiga, regntäta och så.

Nackdelen är väl det här med storlekarna, att de bara har 80, 90, 100 osv.

• myrslok

Har ni nån bild eller bild länk så man får se hur de ser ut?

• myrslok

obs jag tycker du ska ta storlek 90 de är rätt långsmala i modell men inte så breda, i alla fall overallen.

• Saffy

Jag tycker Didrikson är stora i storlekarna. Vår kille har stl 90 i overallen, men han är ca 96 lång. Och det finns ett par till cm att ta av på overallen tycker jag. Du kan nog välja stl 90 om du också ska ha den till hösten.

• zika

Jag skulle ta stl 90. Det går att dra åt nere i ärmen om den är för lång. Han ska ju kunna få under en tjocktröja också, tycker jag iaf
    Sonen har stl 104 och lite 110 så jag köpte 110 och den vart jättebra
    Köpte min från www.barniallt.se
    I januari hade de jackorna för 225kr

• saris2008

MilkyWay skrev 2009-02-16 10:46:23 följande:

Deras skaljackor kostar endast 399, det gjorde de i alla fall förra säsongen. MYCKET bättre pris än pop som jag tycker har blivit galet dyra. Så bra kvalitet är det inte på de...Didriksons jackor är likvärdiga, regntäta och så.Nackdelen är väl det här med storlekarna, att de bara har 80, 90, 100 osv.
    Tack, låter som att det är nåt för min kille. ska genast ge mig ut och leta efter en sån och se hur de ser ut.
  • sofia23

jag skulle tagit 80..de är stooora

• Mosen08

Måste få fråga.. jag hade tänkt att köpa strl 104 i en po.p skaljacka till sonen som är 96 lång, men nu kikar jag lite på didriksons istället.. tror ni att han kan ha st 100 eller blir den alldeles förstor? Han har 90 i sin vinteroverall nu och den sitter jättebra, men jag vill ju gärna att han ska kunna ha jackan ett tag helst! så himla svårt med strl..

Neo -06 & Moa -08
  • LottaRos

Jag upplever Didriksson som stora i storlek.

Förra vintern var mina killar ca 100 cm långa och vi valde då storlek 110 på overallen för att vi inte visste hur stora overallerna var.
    I annan affär hade vi köpt stl 104.
    Den passade, men var stor.
    I år är de 112 cm långa och overallen i storlek 110 är perfekt - så det har blivit TVÅ år med overallerna och de ser fortfarande ut som nya dessutom!

Jag köpte jackor åt dem oxå nu, och de är stora i storlek de med.

Men eftersom din kille har stl 86 hade jag köpt 90, så räcker den i höst med utan problem.

Samma svar till dig, humla1- köp stl 100 och ha den i höst med.

• Mosen08
    LottaRos skrev 2009-02-28 09:00:32 följande:
    Jag upplever Didriksson som stora i storlek.Förra vintern var mina killar ca 100 cm långa och vi valde då storlek 110 på overallen för att vi inte visste hur stora overallerna var. I annan affär hade vi köpt stl 104.Den passade, men var stor.I år är de 112 cm långa och overallen i storlek 110 är perfekt - så det har blivit TVÅ år med overallerna och de ser fortfarande ut som nya dessutom!Jag köpte jackor åt dem oxå nu, och de är stora i storlek de med.Men eftersom din kille har stl 86 hade jag köpt 90, så räcker den i höst med utan problem.Samma svar till dig, humla1- köp stl 100 och ha den i höst med.
    Tack för ditt svar! Men du tror inte att den blir jättestor nu i början då?
    Neo -06 & Moa -08
  • thisismylife0

Vad är det för skillnad på deras skaljackor och vindjackor? Antar att skaljackan har "inbyggd" fleece eller liknande som går att ta loss?
    www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+overaller+Nothing,Manuell%
    Detta vindjacka/byxor-set fanns ju. Detta set måste ju kunna användas med vanliga fleecekläder innanför?

Eller så köper man skaljackan separat:
    www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+overaller+Nothing,Manuell%

• Upia

Min son som har storlek 86 har en vinterjacka i storlek 80 från Didriksson som känns väldigt stor. Jag gillar inte när kläderna hindrar barnen så jag tycker att det känns lite jobbigt att den ska vara så stor. Men jag vet inte hur den kommer att sitta i höst däremot.

• Jonki

Köp 90. Det finns ju kardeborreband i jackärmarna o byxbenen som kan spännas åt så det inte blir för långt.Har köpt Didriksson set till sonen att ha i vår o höst.Jacka o byxa i ett sett blå jacka o gråsvarta byxor. 600:- tyckte jag var överkomligt.

• LottaRos

Fast allra bäst är ju att prova i affären innan man köper den - det gör alltid vi, så vet man säkert om den blir bra.

Svar på tråden Didriksons skaljacka, vilken storlek ska jag välja?