• Anonym (Orolig!)

Jag "lider av" herpes och har nu fått mina två första täta utbrott och fick Halsfluss samtidigt! Ngt samband?

Så otroligt tråkigt! Trodde aldrig att det skulle drabba mig... Fick för en månad sedan mitt första herpes utbrott, blev totalt chockad, jag som lever med min sambo sedan 8 år tillbaka och har två små döttrar och knappt haft sex.

Blev "jättesjuk" med feber och fick en jobbig halsfluss.. som jag fick pencillin för.

Nu var det en månad sen och jag fick mitt ANDRA utbrott nu direkt efter en månad... och fick världens halsfluss IGEN! Var till doktorn först och fick virushämmande för herpes, dagen efter var jag till doktor och fick pencillin mot hasfluss, men INGEN sa ngt om att detta är ett samband?

VAD TROR NI?! Är det så?! Kommer jag ha det så här JÄMT Nu? För resten av mitt liv?! Kommer jag alltid få halsfluss i samband med herpes utbrotten???!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-15 21:25
    Det är alltså UNDERLIVS HERPES jag pratar om!

• Svar på tråden Jag "lider av" herpes och har nu fått mina två första täta utbrott och fick Halsfluss samtidigt! Ngt samband?
  • Anonym

när du är sjuk och har dåligt immunförsvar av någon anledning så kommer herpesen lättare....

• Anonym

Hej Ts Jag blev smittad av herpes på dagis (troligtvis) när jag var 3 år. När jag kom upp i tonåren var det som värst hade munsår i stort sett hela tiden. Använde alla möjliga herpessalvor utan resultat.
    Gick tillslut till läkaren och fick utskrivna tabletter, Aciclovir Ranbaxy. Det kanske kan vara något för dig om du får munsår ofta! Jag tar tabletter så fort jag känner att det börjar klia i läppen vilket gör att blåsorna inte hinner komma.

Hepres ligger och vilar i nervernas rötter tills immunförsvaret försänmras och då attackerar det. Herpes kommer ofta vid stress, nervositet, väderomväxling och sjukdom. Tex jag kan påbörja en förskylning men så bryter herpes ut istället och jag blir frisk.
    Du kommer inte få halsfluss varje gång du får herpes utan du fick herpes nu för att immunförsvaret blev sämre pga halsflussen.

En liten positiv sak är att ju äldre man blir ju mindre kommer man få herpesutbrott!

• Anonym (Orolig!)

Anonym skrev 2009-02-15 20:58:28 följande:

när du är sjuk och har dåligt immunförsvar av någon anledning så kommer herpesen lättare....
    Lär bara kommentera här först, men jag var KÄRNFRISK!
    Herpesen kom ju först som ett slag, och EFTER kom halsflussen..
  • Anonym (Orolig!)

Anonym skrev 2009-02-15 21:17:15 följande:

Hej Ts Jag blev smittad av herpes på dagis (troligtvis) när jag var 3 år. När jag kom upp i tonåren var det som värst hade munsår i stort sett hela tiden. Använde alla möjliga herpessalvor utan resultat. Gick tillslut till läkaren och fick utskrivna tabletter, Aciclovir Ranbaxy. Det kanske kan vara något för dig om du får munsår ofta! Jag tar tabletter så fort jag känner att det börjar klia i läppen vilket gör att blåsorna inte hinner komma. Hepres ligger och vilar i nervernas rötter tills immunförsvaret försänmras och då attackerar det. Herpes kommer ofta vid stress, nervositet, väderomväxling och sjukdom. Tex jag kan påbörja en förskylning men så bryter herpes ut istället och jag blir frisk.Du kommer inte få halsfluss varje gång du får herpes utan du fick herpes nu för att immunförsvaret blev sämre pga halsflussen. En liten positiv sak är att ju äldre man blir ju mindre kommer man få herpesutbrott!
    Men jag har ju Herpes i UNDERLIVET alltså.. Jag har aldrig haft ett munsår i hela mitt liv..!
  • Anonym

Herpes som herpes - det är 2 olika sorter men virusen är väldigt lika. Man kan få det var som helst på kroppen. Jag får det på halsen/örat.
    Och man kan äta medicinen hela tidne förebyggande om man har svåra besvär. el när man känner första känningen.
    Och trösta dig med att det kommer att glesas ut med åren.

• Anonym (Orolig!)

MED ÅREN??? Känns inte som ngn tröst när de kommit en gång / månad nu O frågan är.. HAR halsflussen ngt samband med herpesen??

Fick herpesen först....

Svar på tråden Jag "lider av" herpes och har nu fått mina två första täta utbrott och fick Halsfluss samtidigt! Ngt samband?