• Feurda

Kan man ha Sonja Alden-Du är allt på ett dop?

Vi ska ha dop här i slutet på Mars, snart måste vi bestämma oss vilka låtar som ska sjungas (vi ska ha en solist) Nu till frågan, kan man ha Sonja Aldens - Du är allt på dopet? Eller är det mer "gifta sig" sång? =)

• Svar på tråden Kan man ha Sonja Alden-Du är allt på ett dop?
  • LiTe08

Vi hade den låten på vårt bröllop men du kan mycket väl ha den på ett dop. när vi hade dop i oktober sjöng en Sonja Aldéns låt; Välkommen hem, den gillar jag skarpt=)

• Azalea

Hade också den på vårt bröllop så det känns lite knepigt för mig. Har planerat dop i mars för min son och ska ha "Prins Noel" Du hittar den och flera andra fina låtar av samma sångerska/kompositör www.linnmaria.se/htm/musik.htm

• danne l

Vi hade en helt underbar lår av Shirley Clamp- det är du. här får du texten, den finns på skivan
    "kärlekssånger till ett barn 2"

Två människor möts nånstans
    För att leva ett liv ihop
    En längtande dröm blir sann
    Man vänjer sig vid varann
    Och livet får en början på nytt

Och då ser man ingen ände
    För det händer ju till slut
    Det vackraste två människor kan ge

Och det är du vårt liv, vår kärlek
    Ja, det är du som blommar upp för oss idag
    Vi ser våra egna liv i dig i din närhet
    Skapat från något äkta
    För svaret på vår kärlek finns hos dig

Den känslan är allt för oss
    Att finnas till för dig
    Och nu står vi här idag
    För att aldrig glömma av
    Att livet fick ny mening när du kom

Och nu ser vi ingen ände
    För det hände ju till slut

Skapat från något äkta

Och nu ser vi ingen ände
    För det hände ju till slut

Skapat från något äkta

Skapat från något äkta
    Ja, svaret på vår kärlek finns hos dig

• Jerci

Den låten med Shirley Clamp skulle vi oxå ha på vårt dop, men sen blev min syster som skulle sjunga den sjuk Men älskar den låten, passar så bra till dop tycker ja!

Slänger in en fråga här, hoppas det är ok?
    Är det konstigt om vi vill ha den låten till nästa barn som kommer till sommaren, tänkte eftersom den inte blev sjungen vid sonens? Så kan den lixom vara tillägnad dom båda? eller va säger ni? skulle ni valt en ny?

• Leopi

till ts: vi hade också den på vårat bröllop men den passar precis lika bra vid ett dop :) Det är den vackraste låt som finns!

• Madde25
    Svar på #4
    tycker det inte är nåt konstigt med det...
    jag fick sjunga samma låt till tre syskon
  • Madde25

vad tycker ni om
    *Himlen måste sakna en ängel*
    den sjöng jag på min dotters dop

• LJ2

danne l skrev 2009-02-17 22:52:46 följande:

Vi hade en helt underbar lår av Shirley Clamp- det är du. här får du texten, den finns på skivan "kärlekssånger till ett barn 2" Två människor möts nånstans För att leva ett liv ihop En längtande dröm blir sann Man vänjer sig vid varann Och livet får en början på nytt Och då ser man ingen ände För det händer ju till slut Det vackraste två människor kan ge Och det är du vårt liv, vår kärlek Ja, det är du som blommar upp för oss idag Vi ser våra egna liv i dig i din närhet Skapat från något äkta För svaret på vår kärlek finns hos dig Den känslan är allt för oss Att finnas till för dig Och nu står vi här idag För att aldrig glömma av Att livet fick ny mening när du kom Och nu ser vi ingen ände För det hände ju till slut Det vackraste två människor kan ge Och det är du vårt liv, vår kärlek Ja, det är du som blommar upp för oss idag Vi ser våra egna liv i dig i din närhet Skapat från något äkta För svaret på vår kärlek finns hos dig Och nu ser vi ingen ände För det hände ju till slut Det vackraste två människor kan ge Och det är du vårt liv, vår kärlek Ja, det är du som blommar upp för oss idag Vi ser våra egna liv i dig i din närhet Skapat från något äkta För svaret på vår kärlek finns hos dig Skapat från något äkta Ja, svaret på vår kärlek finns hos dig
    den hade vi med till dotterns dop
  • LJ2

o på sonens hade vi
    Angelita Nooni - Lilla ängel..
    (syster började gråta för on tyckte det var så fint)

Svar på tråden Kan man ha Sonja Alden-Du är allt på ett dop?