• londonkarin

AD-droppar

Hej ni foraldrar som bor utomlands! Ger ni era barn AD-droppar? Jag tar med mig hemifran och ger till min flicka. Enligt var doktor har i England ger man AD droppar till "klena" barn som behover en liten vitamin-kick. Ar bara lite nyfiken pa hur andra gor?

• Svar på tråden AD-droppar
  • Karinski

Bor i England och sonen far inget vitamintillskott.

• YokohamaNr2

Också England och jag frågade min barnmorska/läkare, de tyckte inte det behövdes. Jättesoligt här ju

• Karinski
    YokohamaNr2 skrev 2009-02-16 15:27:32 följande:
    Också England och jag frågade min barnmorska/läkare, de tyckte inte det behövdes. Jättesoligt här ju
  • Fenna

Bor pa Irland. Inga AD-droppar har heller, fast jag ger D-vitamin droppar som jag kopt i Danmark.

• Bubblan2

londonkarin,
    här i Sverige har de tagit bort A-vitaminen så det är bara D-droppar nu.

Eller de delar ut de AD-droppar de har, sen blir det D-droppar.

• 3tjejer

Vi har med AD droppar från Sverige och ger till 2 års ålder. Hörde att en läkare här i Skottland tyckte att det var ett bra råd i Sverige så vi kör på det.

• Airy fairy

Ger droppar fran Sverige nar jag kommer ihag.

Fick dock papekat av min brittska "BVC-skoterska" att de minsann hade AD OCH C om jag nu ville ge honom nagot

• Vaniljkex

Jag ger, pa var Health visitors inradan, vitaminer da min dotter inte dricker minst 500 ml ersattning per dag, har ar ju ersattningen vitaminberikad. Var doktor tyckte det var onodigt med AD-droppar nar jag fragade om det nar jag ammade. Health visitorn rekommenderade iaf Healthy start drops, men de har jag inte lyckats hitta, sa jag kopte droppar pa Boots, och de ar fran 4 manader och innehaller A, C, D, E och flera olika B-vitaminer.

• Chardonnay74

Jag har läst mycket om hur himla viktigt det är med D-vitamin och att alla egentligen borde ta extra tillskott av just D. Innan slarvade jag med mitt äldre barn men nu är jag supernoga med att ge båda tillskott. Jag har importerat AD-droppar men nu har jag även börjat ge mina barn (2 resp 4 år) tabletter som innehåller D-vitamin och flour. Jag bor i Tyskland.

• s v e a

vill bara säga att sverige nu har slutat med AD droppar och bara rekomenderar D iom att för mycket A kan vara skadligt.
    Jag fick just en flaska D droppar på posten av min snälla mamma.

• min gosetjej

Inga ad-droppar i USA, har haft med mig från Sverige. Här är det ad-berikad mjölk som gäller.

• PrettyinPink

Finns det några fall som visar att något barn tagit skada av att INTE ätit D-droppar?

För jag har hört att man enbart bör äta det om man har skört skelett (engelska sjukan) stämmer det?

• Boa

Bor i Mexiko och gav AD-droppar från Sverige i ett år, här är ju alltid sol. Här har de visst några droppar med A, D och C som de rekommenderar, men till en kompis sa en läkare att hon skulle klä av bebisen och lägga den i solen (innanför fönstret) några minuter om dan istället.

• Boa

Bor i Mexiko och gav AD-droppar från Sverige i ett år, här är ju alltid sol. Här har de visst några droppar med A, D och C som de rekommenderar, men till en kompis sa en läkare att hon skulle klä av bebisen och lägga den i solen (innanför fönstret) några minuter om dan istället.

Svar på tråden AD-droppar