• Anonym

Någon som blir yr och ostadig vid bihåleinflammation?

jag är yr och ostadig och har bihåleinflammation nu .. nån annan?

• Svar på tråden Någon som blir yr och ostadig vid bihåleinflammation?
  • Lovingly

Jag hade bihåleinflammation i början av året... i och för sig visste jag inte om det mer än att jag hade ett tryck uppe i huvudet, lock för ena örat men framförallt väldgt yr. Jag kunde inte förstå vad det var för fel. Gick med detta i några veckor innan jag sökte läkare och fick antibiotika. Detta hjälpte och på några dagar var jag av med bl a yrseln och det andra. Jätteskönt!! :o)

• Anonym

okej vilken typ av yrsel hade du? jag är ostadig känns jobbigt att vara uppe på benen länge

• ebben

hr haft bihåleinflammation flera gånger!! både lättare varianter o riktigt kraftiga-aldrig har jag varit yr för det!

• ebben

det kan ju vara nåt i örat där balansnerver finns.

• SmultEk

Har haft  ont i bihålorna från och till sedan en rejäl förkylning för ett par veckor sedan. Fick i torsdags kristallsjuka efter att i onsdags haft otroligt ont i bihålorna. Både den värsta bihålesmärtan och kristallsjukan är på v sida, det känns osannolikt att det inte är kopplat till varandra, men jag vet inte på vilket sätt. Hittade den här tråden då jag googlade just det. Min (rätt kassa) läkare visste inte.

Virus på balansnerven kan man tex få via en bihåleinflammation om jag har förstått det rätt, men yrseln man får av det är så att man ligger på akuten och spyr. 

Hör gärna om fler har upplevt den här kopplingen.

Svar på tråden Någon som blir yr och ostadig vid bihåleinflammation?