• smultron78

Blondera utväxt... blev GULT!!

Idag fick jag ett ryck å köpte blondering till min fula utväxt!
    Gissa vad som händer, det blev GULT... Varje gång jag ger mig på att blondera min utväxt så blir det ALLTID gult så jag får göra om det dagen efter...

Tänkte bara höra om Ni köper färg eller sliggning när Ni ska blondera Er utväxt??

det enda positiva med detta var att jag nu vet att min flicka iaf kan EN FÄRG det vill säga GUL, för det sa hon när jag kom ut ur duschenGlad

• Svar på tråden Blondera utväxt... blev GULT!!
  • Wild And Crazy

Det enda som får mitt hår blondt är MOOD Ultrablondt och behöver bara sitta i max 20 minuter. Sliter faktiskt inte lika mkt som dom andra jag testat då det blivit gult och risigt :)

• Venna

Antagligen har du sköljt ur det för tidigt. Det är lätt hänt att man ser i spegeln att det ser gult ut, och så får man panik och sköljer ur det. Håret bleks i olika etapper eller vad man ska säga. Rebt generellt kan man väl säga att det först blir orange, sen gult och sen blont. Det beror lite på hur mycket egna röda pigment man har också, och vilken typ av blond man har valt också.

Silverschampoo finns ju annars, som neutraliserar lite av det gula. Kanske värt att testa?!

• Kaldorei

annars finns det nåt som heter silvershampoo också som ska hjälpa till att ta bort pigment ur håret.

• Wild And Crazy

Mitt hår blev grått av silverschampoo :P

• Smuliz

OJ oj en välkänt problem

Det enda som får håret vitt på oss i familjen är Poly Blonde eller vad det heter.

En blå förpackning me en snygg vithårig tjej på

Bleker 5-7 nyanser

Och sitter i håret i 50 min.

Allt beror ju på hur mörk du är från början, samt vad för inslag du har naturligt.

Jag själv är väldigt mörk och har tydligen många röda pigment (som ja själv inte ser, men som frisör fick lära sej se )
    och kan då endast bleka det med minst 5-7 nyanser.

Numera går ja till en kompis/frisör och bleker min utväxt, blir bäst så

Svar på tråden Blondera utväxt... blev GULT!!