akut abort?
jag undrar om det finns möjlighet att få göra en abort väldigt snabbt i stockholm? jag känner att jag inte klarar av att vänta, har massor av självmordstankar då jag har en depression...
jag undrar om det finns möjlighet att få göra en abort väldigt snabbt i stockholm? jag känner att jag inte klarar av att vänta, har massor av självmordstankar då jag har en depression...
Ring mödravården imorrn och be om en tid?
Vilken vecka är du i då?
okej, jag är i vecka 6 (5+4).. sitter nästan och hyperventilerar nu.. har hört att det är väntetider på abort vilket jag tycker at man borde få göra så fort det går om man nu bbestämt sig..
Lugn bara lugn!
Du kommer få göra abort, du är ju inte alls långt gången.
Ring till mvc och be om en tid snabbt och säg att du vill göra en abort. Dom får inte låta det dröja.
Andas lugnt!
Ring imorgon till närmaste sjukhus/gyn/MVC,du kommer att få hjälp!Förklara din situation och om väntetiden blir alltför lång kan du förmodligen få prata med en kurator.
okej, tack för era svar! hoppas verkligen att jag inte behöver vänta, är ju inte så långt gången men det tär på mig jättemycket då jag alltså inte mår bra alls psykiskt. känner mig inte helt säker på abort men jag vill absolut inte att ett oskyldigt barn ska bli lidande pga mina psykiska problem..
Du kommer då att få prata med en kurator,som kanske kan leda dig på rätt spår.
Ta det bara lugnt nu,det ordnar sig,på ett eller annat sätt.
okej vad bra, tack så mycket
bara tid för undersökning får man vänta mer än en vecka på...... det här ser inte så bra ut
Du kanske tycker att de är lång tid,men en vecka går fort
Finns det någon du kan prata med under tiden?
Vän?Familj?
Tjena!
Jag är precis i samma vecka som dig 6 (5+4) och vill göra en abort så snabbt som möjligt. Jag fick reda på i Fredags att jag var gravid, fick en chock och ringde runt till sjukhus, privata barnmorskor, rådgivningen. Jag lämnade mitt telefonnr till en privat barnmorska som ringde upp mig och berättade om vad som händer nu.
Idag ringde jag till abortkliniken. Först fick jag vänta i kö 27 minuter sen blev det en del frågor och tiden jag fick var nästa vecka på Måndag :( En väldig låååång väntetid när man vill ta abort så fort som möjligt. Men jag får ta en dag i taget och prata med vänner/sambo om hur jag känner. Det blir en medicinsk abort för mig och jag är 100% säker. Har 4 barn sen tidigare och är helt färdig med det nu. Blev gravid trots piller. Suck !
Sköt om dig och ta det lugnt.
Okej, ja jag tycker faktiskt det är riktigt dåligt eftersom ingen direkt vill gå runt och vara gravid när man ska göra abort ändå... och om det tar för lång tid kanske man blir tvungen att göra kirurgisk abort.. nu fick jag en kontroll tid redan imorgon och ska antagligen påbörja aborten nästa måndag.. ska inte ens göra den där så förstår inte varför man kan få lite snabbare tid, jag menar det tar ju mer tid att prata med någon om hur det ser ut och vad som kommer hända än att få några piller utdelade.. har nån slags teori nu om att dem ger sånna väntetider för att man ska tänka massor.. och det kan ju vara bra om man inte bestämt sig men om man nu har det då.. verkar konstigt att det är väntetid på 1-2veckor ÖVERALLT! visst görs det nog många aborter men så många? nja..och i stockholm finns flertal sjukhus och kliniker.. nu hade jag väl "tur" då eftersom jag har psykiska problem även utan detta och fick en "snabbare" tid.. pratar med både vänner och familj och pojkvän, men hjälper bara för stunden, sen när man är ensam är man ensam med tankarna igen som maler runt runt i huvudet.
jag har inga barn men skulle vilja ha, men nu så är jag inte ens klar med skolan, har inget jobb eller eget boende.. 19år gammal.. plus de psykiska, så det "passar" inte så bra med barn nu..
tack, sköt om dig med och "lycka till" eller vad man ska säga