• Lillis 1977

Semper magdroppar nån med erfarenhet???

Hej
    Nån som har erfarenhet av semper magdroppar? Var finns de att köpa? Eller får man dom genom bvc?

• Svar på tråden Semper magdroppar nån med erfarenhet???
  • Gravid2010

Jag köpte dem på Apoteket. Är ganska så dyra vad jag minns. Vet inte om de gjorde nån skillnad i sonens kräkningar för vi köpte inte någon mer flaska iaf..

• Viktorsmamma

de funkade inte för oss!

vi köpte istället MINIFOM! de funkade hur bra som helst.. dock att man måste ge dom före varje mål istället för 1 gång om dan med semper...

semper kostade: 170 ca.
    Minifom kostade: 98 kr

likastora flaskor.

Viktor 26/10-08
  • Snorf

Vi använde i 3 veckor (semper)..jättebra, finns på apoteket runt 160 kr tror jag..inte säker

Nu säger han mamma
  • Lillis 1977

Snorf skrev 2009-02-16 07:51:00 följande:

Vi använde i 3 veckor (semper)..jättebra, finns på apoteket runt 160 kr tror jag..inte säker
    Hur snabbt hjälper dom?? Måste man ge några dagar innan det ger nån effekt?
  • Tankgirrrl

de funkar jättebra! gav effekt efter några dagar!

• Smuhlan

Isaac blev värre i magen av semper magdroppar. Slutade med dem o dagen efter var han ett helt annat barn, totalt förändrad. GLAD, lugn och verkade inte ha några problem med sin lilla mage...Tydligen är semper magdroppar ganska starka i jämförelse med minifom har jag hört... Dyra var dem, betalade 179 KR på apoteket

• Snorf

jag gav 2 gånger om dagen, även att sdet står 1 gång, gjorde morgon och kväll dagen efter vart det genast bättre och efter 2 veckor var han mycket bättre och körde på en vecka till för säkerhetsskull..(fast sista veckan bara 1ggr om dagen)

Nu säger han mamma
  • slangbella

Upplysningsvis:
    Det går liksom inte att jämföra Minifom och Sempers magdroppar rakt av. Båda ges till barn för magen, men verkar på helt olika sätt: Sempers magdroppar tillsätter bakteriekultur i magen (probiotika). Minifom tar bort "ytspänningen", bryter ner luftbubblor som bildas i magen och i tarmarna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lillis 1977
    slangbella skrev 2009-02-16 08:17:31 följande:
    Upplysningsvis:Det går liksom inte att jämföra Minifom och Sempers magdroppar rakt av. Båda ges till barn för magen, men verkar på helt olika sätt: Sempers magdroppar tillsätter bakteriekultur i magen (probiotika). Minifom tar bort "ytspänningen", bryter ner luftbubblor som bildas i magen och i tarmarna.
    Ok. Min dotter har magknip. Hon har också gaser och är pruttig. Kan ju tillägga att hon också är VÄLDIGT hård i magen. Vilken sort tror ni kan va bäst att prova på henne??
Svar på tråden Semper magdroppar nån med erfarenhet???