Semper magdroppar nån med erfarenhet???
Hej
Nån som har erfarenhet av semper magdroppar? Var finns de att köpa? Eller får man dom genom bvc?
Hej
Nån som har erfarenhet av semper magdroppar? Var finns de att köpa? Eller får man dom genom bvc?
Jag köpte dem på Apoteket. Är ganska så dyra vad jag minns. Vet inte om de gjorde nån skillnad i sonens kräkningar för vi köpte inte någon mer flaska iaf..
de funkade inte för oss!
vi köpte istället MINIFOM! de funkade hur bra som helst.. dock att man måste ge dom före varje mål istället för 1 gång om dan med semper...
semper kostade: 170 ca.
Minifom kostade: 98 kr
likastora flaskor.
Vi använder fortfarande och Nemo är snart 16 månader, funkar kanon. Finns på apoteket.
Vi använde i 3 veckor (semper)..jättebra, finns på apoteket runt 160 kr tror jag..inte säker
Snorf skrev 2009-02-16 07:51:00 följande:
de funkar jättebra! gav effekt efter några dagar!
Isaac blev värre i magen av semper magdroppar. Slutade med dem o dagen efter var han ett helt annat barn, totalt förändrad. GLAD, lugn och verkade inte ha några problem med sin lilla mage...Tydligen är semper magdroppar ganska starka i jämförelse med minifom har jag hört... Dyra var dem, betalade 179 KR på apoteket
jag gav 2 gånger om dagen, även att sdet står 1 gång, gjorde morgon och kväll dagen efter vart det genast bättre och efter 2 veckor var han mycket bättre och körde på en vecka till för säkerhetsskull..(fast sista veckan bara 1ggr om dagen)
Upplysningsvis:
Det går liksom inte att jämföra Minifom och Sempers magdroppar rakt av. Båda ges till barn för magen, men verkar på helt olika sätt: Sempers magdroppar tillsätter bakteriekultur i magen (probiotika). Minifom tar bort "ytspänningen", bryter ner luftbubblor som bildas i magen och i tarmarna.