• Viffy

När började er mage synas med tredje barnet?

Frågan lyder som rubriken Är inte så långt gången än men kan vara lite kul att veta hur det varit för andra.

• Svar på tråden När började er mage synas med tredje barnet?
  • mamman till Felici

En liten bula har synts i några veckor, så ungefär sedan v 10(nu i v.13+3). Som för många har magen varit svullen på kvällarna och då sett enorm ut. Men nu så svullnar inte magen längre på mig Det går liksom inte att dra in magen ha ha

• PsychoBitch

Jag går in i v.11 imorgon & tycker inte det syns nått på min mage, men så är jag inte trådsmal heller
    Fast byxorna börjar sitta åt ordentligt *hihi*

• Dida

Jag är i v 10, och tycker nog inte att det syns något än. Magen är så där menssvullen, men inte mer än så. Men jag läängtar efter fina magen!! =)

• SannaLinköping

min mage började synas rätt tidigt. runt v 12 såg min svärmor att jag var gravid fast hon frågade inte.

• Jossisen

Vecka 16 ungefär, men den syns bara om jag har tajta kläder. Nu är jag i v 19 och förra veckan var jag på mitt gamla jobb och hälsade på. Har inte berättat något för dem, men det var ingen som misstänkte något. Och de är såna som skulle fråga direkt om de såg minsta lilla putmage. Själv känner jag mig jättestor.

• Åsa med 3

Kolla mina magbilder i galleriet...Har för mig att min mage började bli sådär gravidsvullen (jag vet, tarmarna) i vecka 7...Min mage bara ploppade fram jättefort

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • december06

Jag är tvungen att ta mig en sväng till mamaavdelningen nu, mina jeans är såå trånga! :) Samma sak med mina byxor på jobbet, fick ha knappen uppe igår, och jag tappade inte byxorna :)
    Då jag väntade första syntes det knappt i v 28! Med andra nångång i v.16, men nu är jag i v.10 och magen putar!

• Green Valley

Gick jättefort den här gången, men så har jag också haft två jättemagar med mina killar sedan förut. Nu i vecka 12 börjar folk våga fråga eftersom jag ser klart gravid ut. Herregud, hur ska detta sluta

• frujakobsson

ja herregud har själv undrat då jag går in i vecka 11 på ons och tydligt fått mage redan..de frågade tom på jobbet i fredag så det går inte direkt att dölja..gick jättefort denna gången!!

• pytte

Min mage har kommit jättefort den här gången också. Går in i vecka 12 nu och har haft en gravidkula sedan vecka 10.

• never die

tycker inte att det blir någon riktig gravidmage av det den här gången. Med de andra två har det varit en gravidmage vid den här tiden (vecka 20) dock inte så stor. Nu ser jag bara degig och fet ut...suck...tråkigt!

• Elina73

Den här tredje graviditeten var jag tvungen att börja använda mammbyxor i typ v.9. Magen kom jättefort men sen stannade det av lite. Nu v. 30 ligger jag precis på medelkurvan av magmåttet. tror att kroppen känner igen sig när man blir gravid igen o därför syns magen snabbare. O så orkar man ju inte dra in magen längre när man ändå ska bli tjock....

Svar på tråden När började er mage synas med tredje barnet?