• Mummy

Domningar från armbåge ner i armarna och till händerna

Har de senaste två månaderna ungefär haft problem med att det domnar i armarna. Det börjar i armbågarna och fortsätter ner i armarna och främst i händerna/fingrarna.
    Vad kan detta vara? Det är i båda armarna och kommer alltid samtidigt

• Svar på tråden Domningar från armbåge ner i armarna och till händerna
  • Howdahkan

Tennisarmbåge? Nerv ikläm?
    Sök läkare, detta är inte normalt.

• Mummy

Ska till läkaren med dotterns eksem om en timme, ska passa på att fråga då. Men jag har sökt på nätet en del men inget hittat.

Fast en nerv bör det väl inte vara? Eftersom det är i båda armbågarna?

• Mummy

Nope, inte vad jag vet iaf

Läste dock om karpaltunnel...men det sätter sig oftast i handlederna eller?

• Saarraa

Ja det sätter sig oftast i handlederna.. Eller det är en nerv i handlederna som kläms och ger då domningar i händer och fingrar. För mig så gick det ända upp till axeln och smärta dygnet runt. Kontakta vårdcentralen så kan du få en remiss och få fastställt om det är karpaltunnel eller inte. Det är lätt åtgärdat med ett enkelt ingrepp :)

• Mummy

Jag upplever det heller inte som någon smärta direkt. Utan mer som ett obehag. Det trycker till runt armbågarna (som om nån drog åt ett band) och sen domnar det

• taksi

Du skriver inte vilka fingrar som domnar, men för mig är det från armbågen och ner i ringfingret och lillfingret. Då har jag haft väldigt spända muskler som fäster nere vid skulderbladets undre ytterkant. Musklerna har klämt på nerver, vilket har lett till domningar, pirrningar från armbågen och ner framför allt i ring- och lillfingret. Det som är skillnad är att jag inte brukar ha i båda armarna/händerna samtidigt, eller i alla fall inte alltid. Därför låter det bra att du ska fråga en läkare, som kan se till att du får de undersökningar som behövs.

Svar på tråden Domningar från armbåge ner i armarna och till händerna