Varför är jag så YR på morgonen....orolig!
Om jag går upp fort på morronen så blir jag skityr i skallen nästan så jag ramlar omkull....någon fler som varit med om detta???
Om jag går upp fort på morronen så blir jag skityr i skallen nästan så jag ramlar omkull....någon fler som varit med om detta???
Låter som blodtrycksfall...
Har också det så ibland, ta det lugnt i dina rörelser när du stiger upp.
kan vara järnbrist oxå
Jag hade så för något år sedan och tog då kontakt med vårdcentralen, visade sig att det var något med balansen. något i innerörat..
det var iaf inget att göra åt utan det var ganska vanligt att få någon gång.
När är yrsel farligt då???
Ring till sjukvårdsupplysningen och hör?
fler med yrsel?
Är du gravid kanske?? annars låter det som lågt blodtryck.
Lågt blodsocker, blodtrycksfall eller dåligt järnvärde... Har du testat att äta något direkt eller precis innan du kliver upp? Eller res dig upp sakta?
jag blir väldigt väldigt lätt yr om jag reser mig fort.. om jag sitter, ligger eller typ sitter på knä (när jag sorterar tvätt tex) o ställer mig upp så svartnar det o jag blir yr..
enligt min bm så trodde hon att det beror på att jag har så lågt blodtryck (ca 90-95/55-60) har alltid haft lågt bt..
blev ännu mer känslig under mina grav.. även om jag åt niferex så var det bara "som vanligt" alltså yr, fast inte riktigt så yr som utan tablett..
mina anfall går dock över efter upp till nån minut bara.. om jag reser mig för fort o det svartnar så böjer jag ner huvudet snabbt igen o väntar lite, sen reser jag mig o då är det borta..
är inte gravid!
verkar vara så olika från dag till dag...som idag är jag inge yrslig men igår var jag det typ hela dagen!
Hej! Min syster brukar också bli yr och har Kristallsjukan. Hon blir främst yr på morgonen efter en natts sömn. Kanske värt att kolla upp?
Om du får ännu VÄRRE problem så sök akut!!
Du kan behöva få en neurolog som tittar på dig!!!
Eller om detta fortgår som det gör nu boka tid hos VC!
Har haft yrsel förrut och var till läkaren och då sa hon att det var stress yrsel!
Jag känner mig hemskt stressad+ att jag i stort sett gör allt hemma och med barnen!
har alltid en massa måsten som ska göras...tvättas...städas och grejjas!
Anonym skrev 2009-02-17 12:47:11 följande:
Anonym skrev 2009-02-17 13:20:10 följande:
Anonym skrev 2009-02-17 14:53:12 följande: