• Sagn

Vad tror ni om mina chanser?

För att göra en lång historia kort: Jag har ätit 5 omgångar med pergotime. Första enkeldosen fick jag ingen ÄL, andra och tredje (enkel och dubbel) fick jag ÄL mha Ovitrelle. Fjärde omgången hade jag inga mogna blåsor på VUL dag 15, men jag hade ägglossning runt dag 28. Nu har jag ätit en trippeldos och gjort VUL dag 10 och dag 21. På dag 10 hittade min läkare bara två blåsor i högra äggstocken som var 3 resp. 4 mm, den vänstra stocken kunde hon knappt se men det verkar inte finnas någon större i den heller. På dag 21 fanns 2 st blåsor i högra stocken som var 6 resp 7 mm. Och i vänstra en på 12*12 mm.

Vad tror ni om mina chanser att få ÄL denna omgång? Och när tror ni att den kan inträffa? Hur snabbt växer egentligen blåsorna? Växer de snabbare dagarna innan ÄL?

Skulle bli jätteglad för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Vad tror ni om mina chanser?
  • jaghetersophia

Oj vilken lång menscykel du har... jag får ägglossning runt dag 16 med Pergo och dag 13-14 är mina äggblåsor runt 16-18 mm. De ska väl vara runt 20mm då de lossnar. Tycker nog tyvärr inte att det låter så troligt med graviditet för dig, men jag hoppas jag har fel..

• Sagn

Ja, jag vet. Det är grymt frustrerande med så långa cyklar. Det tar ju så lång tid mellan chanserna liksom =(

Av de 3 omgångar med pergo som jag har fått ÄL har denna kommit dag 16, 19 och nu sist på dag 28. Det är väl egentligen att jag hade sen ÄL förra cykeln som gör att jag fortfarande hoppas.

Men för att stilla min undran har jag nu bokat in ett VUL på onsdag, så får vi se vad som har hänt då. Hoppas att den har växt åtminstone 4 mm så att jag kan få en Ovitrelle spruta.

• jaghetersophia

Hoppas verkligen att det tar sig.... jag hade menscykel på 45 dagar innan jag började med pergo, men med medicinen har jag fått ner den till 29-30 dagar iaf...usch, minns hur jobbigt det var med så långa menscyklar...Bara en lång väntan...

Svar på tråden Vad tror ni om mina chanser?