• AngelOfSin

Feberyra

Min lilla flicka har varit sjuk från och till i en och en halv månad nu. Varit hos läkaren fyra gånger, ena gången hade hon ögoninflammation men resterande tre har dom sagt det var virus och dom inget kan göra. Hur sjuk ska en elva månaders bebis vara för dom ska kunna göra något då? Hon hostar något hemskt, har feber konstant även om hon får febernedsättande, kräks, vill inte äta eller dricka och verkar som hon har hemskt ont i halsen och öronen. Men allt är bra, bara virus säger läkarna. Inatt vaknade hon och hade 41.1 i feber och låg och yrade. Kan inte förstå mig på sjukvården nu för tiden. Var tvungen att skriva av mig lite, så förbannad och ledsen.

• Svar på tråden Feberyra
  • SIN74

Har du någon privat barnläkare i din omgivning? Boka tid där istället. Detta kan inte vara ok tycker jag.

• AngelOfSin

Hittar ingen privat barnläkare, var en bra ide annars. Usch, vad jag är trött på detta! Hur mycket feber tål en liten bebis egentligen! Hur hög feber kan en människa ha??

• SIN74

Man ska undvika överf 41, för närmare 42 har kroppen svårt att klara av. Hur är det nu?

• SIN74

Blir hon lika het inatt - åk in akut. Nu måste de ta emot henne!

Svar på tråden Feberyra