• Tess749903

Mensvärk i v 7?

Är det någon annan som har molande värk i livmodern i v 7?
    Jag har fått det de senaste dagarna och tycker det moler hela tiden. Illamående på morgonen har kommit nu också vid samma tidpunkt.
    Är rädd att allt inte står rätt till.
    Jag ringde BM nyss och den jag fick prata med sa att så ska det inte kännas och att jag skulle ringa gyn akuten för att få det kollat. Jag har tom tagit panodil för detta molande.
    Jag frågade om det kunde vara växtvärk men det ska inte kännas så sa hon. Hmmm
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Mensvärk i v 7?
  • prinsesstårtan

det är växtvärk du känner, helt normalt. jag har haft det hela grav...

• Pirog

Vid båda mina graviditeter har jag haft mensvärk=växtvärk och blivit illamående från v7.Tycker det låter helt normalt och att din BM låter outbildad.

• Emmmmmsan

Jag har oxå molande värk från och till men enligt min bm så var det normalt. Livmodern växer så det knakar. Men är du orolig tycker jag du ska kolla upp det.
    Lycka till!!

• SVE

Det är nog vanligt, jag hade ont kanske två veckor i streck vid den tiden.

• Tess749903

Tack för svar.
    Men ska det mola hela tiden?
    Detta är mitt 3:e barn och det är 6 år sedan förra så man glömmer lätt bort hur det kändes tidigare.
    Tyckte också hon var lite "kymig" som sa att så ska inte växtvärk kännas utan mer som hugg och ilningar. Jag har uppfattat det som att molande också kan vara växtvärk.
    Kommer fundera lite under dagen på vad jag ska göra.
    Kanske jag kollar upp det iallafall, och kanske får se en liten eller inte

• SVE

Det beror nog på, på en del känns det kanske mer än på andra och på sista tiden har jag läst att man kan få foglossning VÄLDIGT tidigt.

• Ello

Det låter som växtvärk, nog ingen fara.. jga är också i vecka 7

• Tess749903

Har ringt gyn nu och dom ska ringa upp vid 13 idag. Får de vad dom säger.

• LisaLotta

molvärk och illamående är väl dom mest typiska symptomen i en tidig grav? annars får jag också börja bli orolig...

Svar på tråden Mensvärk i v 7?