ni som fått lavemang...
Ni som fått lavemang på förlossningen,,, hur går det till. Får man gå på toa och göra det själv eller hur fungerar det??
Ni som fått lavemang på förlossningen,,, hur går det till. Får man gå på toa och göra det själv eller hur fungerar det??
man får som en slang i rumpan som fyller tarmen med vatten sen säger du stop när det känns som du inte kan ta mer..sen går du på toan..så var det på mit bb---
Jag tog lavemang, dels för att det ska bli mer plats för bäbisen när den ska ut och dels för min egen skull . Barnmorskan sprutar upp det, man ska hålla det helst i tio minuter sa hon, men jag säger bara "lycka till". Efter någon minut bubblar det rejält. Man springer på toa och ut far allt med en väldans fart. Det bästa är att man inte behöver göra nr.2 på några dagar efter förlossningen, vilket kan vara bra!
//Joanna
jag fick inte säga stopp, det var en viss mängd i flastan och det skulle in och det var inte vatten!!!
då har dom la olika da....
som föregående sa, kan det nog vara bra för att det sista man vill göra efter förlossningen är att gå på toaletten.
Anars går det väl till som de andra beskrivit det på ett ungefär, lite obehagligt en stund och sen TOALETTEN!
Som Joanna skriver, så var det för mig me
jag fcik en stor flaska lavemang,(inte vatten).
bm frågade om hon skulle göra det eller om jag ville göra det själv,elelr med makens hjälp.
jag gick in på toa och fixade det själv.
Hmm... jag vill kanske inte att min sambo ska vara med då känner jag... =/ Då vill jag nog gärna vara själv. Hur gjorde ni? Hade ni era sambosar i samma rum?
min fick gå ut..hihiiii
Jo... min sambo får nog gå och ta en fika eller nåt! *skratt*
Hej jag fick vattenlavemang i ett speciellt rum med toa och dusch, min sambo var kvar i förlossningsrummet
Mannen min var med, tyckte att det hade mindre betydelse just då. Man befinner sig i en helt annan värld just när man ska föda barn, tänker inte på pinsamheter
Jag fick samma som flygare, en liter hällde dom in