• Älskarlivet

Vi ska köpa nya sängar. Kan ni rekommendera någon?

Vi ska köpa nya sängar (2 x 90) och skulle vilja ha lite hjälp med vilka märke det finns.

Vi har 30.000:- att handla för (alltså 2 x 15.000 .
    Bäddmadrass har vi "ny" så den behöver vi inte köpa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-25 14:02
    Fick tillbaka skattepengar så nu kan vi lägga mer på sängarna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 17:52
    Nu har vi köpt sängar!
    Det blev lite dyrare men eftersom vi fick tillbaka på skattepengarna så slog vi till .

Det blev Carpe Diem - Malö. 2 st 90 sängar med en 180 madrass på. Verkar jättebra!!

Vi har redan stomme som är ny och den vill vi behålla så det blev inte contenital utan den andra sorten.... Ram?....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 13:41
    Sängarna kom i fredags. OJOJOJOJO VAD SKÖNA!!
    Är supernöjda. Piffat till sovrummet med vitt, grönt och rosa - känns som en dröm

• Svar på tråden Vi ska köpa nya sängar. Kan ni rekommendera någon?
  • sommar2001

Vi köpte vår säng på EM för ca 3 år sedan, hur nöjda som helst. Inte så konstigt med tanke på vad vi hade innan.

Tror att vi betalade runt 17 000:- och de hade en kampanj som gav oss -25% rabatt.

Tittade på EM sida och det är denna säng vi har:
    www.em.com/index2005.asp&sub=madrasser&sida=sortiment_modell&Modell=CU%20K2210

Faktum är att det var den enda säng som både jag och min sambo tyckte var bra, provade nästan alla sängar i hela stan.. Tur att jag bor i en liten stad.

• pricessan

hej!!
    vi har köpt en Continental säng från ana.se och vi är väldigt nöjda med den. vi betalade runt 18 000:- för 180x210 (alltså 10 cm extra lång) inkl ben, sänggavel att hänga på väggen.

• MariaFS

Joonas skrev 2009-02-16 12:57:29 följande:

Den absolut bästa säng jag haft är Carpe Diems Kornö. Som att ligga på ett moln som lätt kramar om en... www.sova.se/website1/sangar/butik/carpediemsa...
    Instämmer! Den absolut skönaste sängen!!! (Hästens - släng dig i vägen!)
    Carpe Diems sängar är utvecklade av kiropraktiker och pocketspiralerna sitter fast på en skumgummimatta och inte direkt mot trä. Allt för att avlasta så bra som möjligt.
  • goingpanda

Jsg tipsar er om att söka på lite olika tester på internet på kvalité på sängar. de gjorde vi. Sedan åkte vi runt till alla butiker för att testa alla sängar. Hehe. Det tog oss en månad (fyra helger) att tillslut hitta en superduper säng. Köpt från mio för väldigt bra pris.

• Älskarlivet
    Joonas skrev 2009-02-16 12:57:29 följande:
    Den absolut bästa säng jag haft är Carpe Diems Kornö. Som att ligga på ett moln som lätt kramar om en... www.sova.se/website1/sangar/butik/carpediemsa...
    Jag tror också att CD är den bästa sängen....men något för dyr. Det är en gåva och gränsen ligger på 15.000X2. Men ska defintivit kolla, man vet aldrig !
  • Joonas

Vår Kornö brann dessvärre upp tre månader gammal (tillsammans med resten av huset) För att få ihop till nya grejjor efter förs.bolagets åldersavdrag på bohaget bestämde vi oss för att kompromissa med sängen. En som är nästan lika skön är Jensens ambassadör. Riktigt fin den med! 

• Älskarlivet
    Joonas skrev 2009-02-17 23:38:53 följande:
    Vår Kornö brann dessvärre upp tre månader gammal (tillsammans med resten av huset) För att få ihop till nya grejjor efter förs.bolagets åldersavdrag på bohaget bestämde vi oss för att kompromissa med sängen. En som är nästan lika skön är Jensens ambassadör. Riktigt fin den med! 
    Nej vad hemskt!!! .
  • Trojan Rudeboy
    Älskarlivet skrev 2009-02-17 14:00:48 följande:
    Jag tror också att CD är den bästa sängen....men något för dyr. Det är en gåva och gränsen ligger på 15.000X2. Men ska defintivit kolla, man vet aldrig !
    Det är kampanj på Sova just nu, en Kornö 180x200 skulle kosta 34.288:-... Så skjut till 4.288:- själv och sov gott närmaste 20 åren! =?) (Jag sover i en Sandö själv)
Svar på tråden Vi ska köpa nya sängar. Kan ni rekommendera någon?