Vad se I Stockholms skärgård?
Har aldrig varit där, så en massa tips önskas. I första hand vilka öar ni tyckt eller hört var fina.
Har aldrig varit där, så en massa tips önskas. I första hand vilka öar ni tyckt eller hört var fina.
Åk till Möja, jätte mysig ö. Möjakrog har god mat, men på ön finns också en fiskerestaurang som har grymt god mat. Drivs av en familj som bor där och stämningen där är så mysig.
Huvudskär är också värt att se. Ligger längst ut i skärgården och är lite mer garg, med jätte fina klippor.
Karg menar jag.
Skall Ni tillbringa en längre tid i Stockholms skärgård vill jag slå ett slag för Roslagen dvs lite norr om Stockholm. Siaröfortet är kul och intressant att besöka, Ängsö Nationalpark är fantastisk i maj-juni då allt blommar. Norröra/Söderöra där "Saltkråkan" spelades in kan vara intressant och fantastisk ytterskärgård finns på Rödlöga eller Svartlöga.
Blir tyvärr bara ett par dagar, då vi inte har mycket semester ihop. Har ni tips på boende också? Helst inte vandrarhem om man delar rum med andra. Tack för tipsen!
Siaröfortet har vandrarhem där jag tror att de har både sovsalar (de gamla logementen) och enskilda rum.
www.blidosundsbolaget.se/siarofortet.php
Härifrån kan Ni ju göra kortare dagsturer i olika riktningar och ändå njuta av att bo i skärgården.