Det här med gammal mat!! Hur kan jag få sambon att fatta???
Jag och sambon är lite oense om det här med gammal mat. Ha tycker att det är helt riskfritt så länge det smakar okej och jag tycker att han själv gärna får äta det om han har lust men att han INTE får ge vår fyraåring och ettåring gammal mat.
Ibland glöms en soppförpackning eller liknande bort och kan då stå nästan två veckor i kylskåpet. Den håller sig som längst ca fyra till fem dagar efter att den öppnats men ÄNDÅ kom precis vår fyraåring och glatt visade att han fått saftsoppa som då visade sig vara två veckor gammal.
VARFÖR ska jag ensam behöva hålla koll på detta när vi båda är vuxna??
Sambon tycker som sagt inte ens att det är nån grej, han tycker inte att det är nån fara om ungarna äter/dricker gammal mat.
Hur ska jag få honom att ta ansvar för vad han ger dem???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-16 16:11
Självklart nån eller några dagar men det jag syftar på är TVÅ VECKOR gammal mat som stått ÖPPNAD i kylskåpet till våra SMÅBARN.
Det är viss skillnad på att vuxna äter gammal mat och att ge det till sina småbarn anser jag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 10:56
Tänkte inte på att allt måste förtydligas till minsta microskpoiska detalj när det gäller FL.
Nej kära miljömedvetna Fl:are, jag menar int att maten ska slängas eller blir dödligt giftig DAGEN EFTER utgångsdatum ELLER ÖVERHUVUDTAGET att man dör av att äta den.
Allt jag sa var att jag inte ville att våra småbarn äter två veckor för gammal mat men av folks reaktioner att dömma inser jag att det hos de flesta bara är att skära bort de mögliga delarna och äta resten.
Dock kommer jag aldrig att resonera så när det kommer till små barn.