• vickan1982

Igångsättnining med ballongmetoden??

Ska på onsdag bli igångsatt med ballongmetoden. Vill gärna höra från er andra som har gått igenom detta. Hur lång tid tog det? Hur var det?

• Svar på tråden Igångsättnining med ballongmetoden??
  • LailaS

Hej!
    Jag blev igångsatt med "ballong" och jag är jättenöjd med min förlossning... Det var ju lite väntan när ballongen skulle verka, men allt som allt tog förlossningen 7,5 timmar från dess att de satte in ballongen. Jag behövde inget värkstimulerande utan värkarna kom igång av sig själva när ballongen var ute...

• vickan1982

Tack för ditt svar. Ja det var ju inte lång tid. Hur mogen var du från början?

• vickan1982

Det är jag med. Är orolig att det ska ta flera dygn innan ngt händer.

• Linastrumpan

Jag var öppen 1.5cm och blev igångsatt med bardkateter (ballong) Det gick bra i början, öppnade mig bra, hinnorna togs och fortsatte öppna mig. Sen tog det stopp vid 6cm....fick dropp då men det funkade inte. Slutade med att jag i över 4timmar hade värkar som aldrig hade något slut, utan de gick i varandra och hade ingen smärtlindring förutom lustgas som jag inte kunde använda pga frekventa kräkningar. Det hela slutade med ett akutnsitt efter ca 20 timmar!
    Men jag hoppas det går bättre för dig

Svar på tråden Igångsättnining med ballongmetoden??