• Nettan73

Allt har blivit smått - hur får jag det större?

Allt på bildskärmen har blivit litet - fönster, text - allt. Hur jag gör för att få det större igen? Det är inte bara text- storleken, utan precis allt - känns som om skärmen har blivit tre ggr större, men allt annat är tre ggr mindre..

Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Allt har blivit smått - hur får jag det större?
  • julia81

kan ingenting om datorer, men kan du inte gå på Visa och sen textstorlek..?

• Danauta

Gå in på kontrollpanelen och välj sedan bildskärm. Där Finns de inställningarna...

• Danauta

Välj inställningar och sedan skärmupplösning. Din kanske står på 1024*768 bildpunkter...Ta 800*600....Hoppas du hittar...

• Nettan73

Ändra textstorleken hjälper inte, det rä ALLT som blivit litet...

Jag har varit inne på kontrollpanelen o provat allt! Men inget hjälper. Jag har också skruvat på knapparna på själva skärmen, men det hjälper inte heller..

Jag tänker att det måste finnas nån inställning nånstans som jag bara inte hittar.. Har haft tonåringar som använt datorn i helgen o gissar att de gjort nåt, men de vet inte..

Jag kan ju knappt se vad det står (behöevr i o f s glasögon, men ändå..)

Nån annan...??

• fabt

Håller med - det låter helt klart som att du har lyckats ändra skärmupplösningen.
    Gå in på egenskaper (klicka med höger musknapp på skrivbordet) och välj egenskaper för bildskärm, leta sedan upp skärmupplösningen på den lilla rutan och ändra till något lägre (testa dig fram för att se vad som känns bäst)
    Lycka till!

• ladyhawk

Japp, det är skärmupplösningen som sagt ovan.

• Nettan73

Tack Danauta!! Jättetack!! Såg ditt andra inlägg efter att jag skrivit mitt..

Nu är det som det ska!!

FL rules!!

• Nettan73

Tack alla andra oxå! Jag vet vad jag lärt mig idag!!

• Danauta

Det var sååå lite så.....Skönt att det funkade...
    KRAM

Elin

Svar på tråden Allt har blivit smått - hur får jag det större?