• Guavasylt

Hur montera Brio Primo utan bas - det blir lite sladdrigt!

Vi har köpt ett Brio Primo babyskydd och vill inte ha någon bas som sitter fast i bilen hela tiden. Ska därför bara använda bältet för att spänna fast korgen, men det blir lite sladdrigt och ostadigt tycker jag. Gör vi fel? Vi sätter babyskyddet i baksätet, tråcklar runt midjedelen av bältet över midjan på korgen och fäser den långa delen av bältet bakom ryggen på babyskydddet. Bygeln man bär korgen har vi riktad uppåt, men den kanske ska fällas ner bakom ryggen på skyddet? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Hur montera Brio Primo utan bas - det blir lite sladdrigt!
  • vi och pyret

Hej, vi har oxå en primo men med bas.
    I vår volvo v70 (baksäte) fick jag inte till det utan basen, medans den satt som en smäck i en audi A4. Så det kan nog bero på vilken bil det är.
    Tips är att dra åt bältet så mkt ni bara kan, sedan ska man låsa bältet så att det inte kan "rulla".
    Kolla på www.ntf.se om de finns i närheten av där ni bor, de kan ge råd och man kan även åka dit för att få hjälp med monteringen av den.
    Annars kan jag rekommendera en bas, så smidigt och inte en massa meck när man ska sätta in den i bilen.

• I have a kid

Vi har en brio primo. haft den i volvo, audi, mercedes,ford, toyota UTAN BAS det som gäller är att:

(trots att bebisen är liten) så måste man se till att stolen med den undre delen sitter rätt. Och bilstolens framdel dvs där barnet har sina fötter ska vara ordentligt ner tryckt ner mot sittdelen på sätet ser ut som att bebisen nästan far frammåt men så SKA det vara om det ska vara säkert och ordentligt fast.

Svar på tråden Hur montera Brio Primo utan bas - det blir lite sladdrigt!