Ni som förlorat er mamma
Jag har nyligen förlorat min mamma och livet känns rätt kaosartat just nu. Jag vet att jag är över 30 år och att alla förlorar sina föräldrar någon gång, men det hjälper inte att tänka så. Jag saknar henne så mycket och känner mig så vilsen ändå. Förutom sorgen över mamma känner jag även oro för framtiden. Jag är gravid med mitt första barn, vilket känns fantastiskt samtidigt som jag undrar hur jag ska klara det utan min egen mamma. Och framför allt undrar jag hur jag ska orka stötta pappa (som dessutom bor i en annan stad) när bebisen snart kommer. Jag kan ju inte vara på två ställen samtidigt och jag är inte säker på att jag kommer att orka hålla på att åka till honom på helgerna lika ofta då. Han behöver ju verkligen stöttning nu, men även om min syster och jag hjälps åt så kan vi ju inte finnas där hela tiden och jag kommer ju säkert att fokusera nästan all min tid och ork på barnet åtminstone till att börja med.
Jag skulle gärna vilja veta hur andra som förlorat sin mamma tagit sig igenom sorgen och oron. Jag förstår att det inte finns några universalknep men det kanske ändå kan hjälpa en att tänka i nya banor och komma ett steg vidare.