• Miss E

I vilken ålder börjar barn uppskatta babygym/leksaker?

Nu är ju min son bara 17dagar gammal, men när la ni era små i babygymmet första gången och babysittern eller gav dom små leksaker/bitringar? Hur många veckor var dom?

Och hur underhåller man en liten bestämd lilleman som knappt är 3veckor?
    Sjunger och vaggar och myser och har varit ute på små promenader med vagnen som han uppskattar, men vad MER kan man göra med/för dom små liven?

♥(¯`°?.¸ ღ♥Leo Johannes 09-01-29♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Svar på tråden I vilken ålder börjar barn uppskatta babygym/leksaker?
  • Marma

La dom där när de var mellan 1-2 månader tror jag. men uppskattades mest när de var runt 1,5-3år....

• Maddsutt

när de ligger stilla uppskattas de mycket.. när de sen kan kravla runt så är det mycket mer intressantare, sen kan intresset komma tillbaka igen..

• snarret

Min bebis började intressera sig för leksaker runt 2-3 månader.

• Maddsutt

bitringar ger du dem när de börjar få tänder, då klias det mycket och då uppskattar de dem!

• Gravid 89

SmåläningsMamman skrev 2009-02-16 16:43:29 följande:

La dom där när de var mellan 1-2 månader tror jag. men uppskattades mest när de var runt 1,5-3år....
    Lekte dem med babygymmet så sent? Är inte babygymmet mest för barn under 1 år? Som inte börjat krypa och sådär?
  • Miss E
    Svar på #4
    Maddsutt skrev 2009-02-16 16:45:20 följande:
    bitringar ger du dem när de börjar få tänder, då klias det mycket och då uppskattar de dem!
    Ja det är jag medveten om.
    Min syster hade små bitringar man la i kylen/frysen som var uppskattat av min systerdotter som då var 3månader gammal, hon tyckte det va härligt o stoppa det i mun o suga på det, var så sött O d va inga tänder på g.
  • Emejli

Dottern var runt 2-3 månader när hon började ta tag i leksaker och i babygymmet.

• Miss E
    Svar på #7
    Emejli skrev 2009-02-16 16:48:26 följande:
    Dottern var runt 2-3 månader när hon började ta tag i leksaker och i babygymmet.
    Ok.

Vet ni också när synen börjar utvecklas och dom börjar SE lite bättre?
  • Marma

Gravid 89 skrev 2009-02-16 16:47:09 följande:

SmåläningsMamman skrev 2009-02-16 16:43:29 följande:
    Lekte dem med babygymmet så sent? Är inte babygymmet mest för barn under 1 år? Som inte börjat krypa och sådär?
    det har typ ståt framme hela tiden o eftersom lillebror kom när stora var 1,5 fick det stå kvar....jag e väldigt seg på att lägg aundan leksaker så det fick stå där det stog typ...:P
  • lillabebben

Min lilla tjej fick sitt babygym när hon var 3 veckor och gillade direkt att ligga och titta på leksakerna som hänger och dinglar, speciellt om de rör på sig. Nu är hon 7 veckor och ser mycket bättre och försöker även röra vid leksakerna. Köpte en speldosa igår, ett gosedjur som det låter om, och det tycker hon är jättekul. Hänger upp den i hennes gym och hon blir alldeles fascinerad. Än så länge leker hon dock inte med leksaker som man ska hålla i och bita i eftersom hon inte griper och plockar upp saker än.

• Noblesse

Vid ca: 3 månader började min son hålla i leksaker och känna lite på sakerna i babygymmet, innan det låg han mest och kollade=) Nu är han 4½ månad och sprattlar och slår för fullt i gymmet.

♥Hugo 2/10-2008♥, sandrasj.blogg.se
  • Helnea

Igår satte jag en leksak (som han är van att titta på) i handen på min pojk, 3mån+1v. Idag la jag leksaken på hans mage när han satt i babysittern och han tog tag i den själv. Innan har han inte visat nått direkt intresse för att försöka nå grejor. Kul att se hur han plötsligt hajade att "aha, man kan hålla i grejor!"

• Miss E
    Svar på #13
    Helnea skrev 2009-02-16 23:54:36 följande:
    Igår satte jag en leksak (som han är van att titta på) i handen på min pojk, 3mån+1v. Idag la jag leksaken på hans mage när han satt i babysittern och han tog tag i den själv. Innan har han inte visat nått direkt intresse för att försöka nå grejor. Kul att se hur han plötsligt hajade att "aha, man kan hålla i grejor!"
    Va härligt
  • Saifos

Min lilla tjej är 4 veckor och fick sitt babygym för en vecka sedan. Hon älskar det redan. Hon tittar, sparkar på grejerna, skrattar och viftar med armarna. Hon träffar ju bara grejerna eftersom hon sprattlar för fullt, men hon tycker det är kul med ljuden. Jag tror att hon bara kommer tycka att det är roligare och roligare.

Sen brukar jag ha henne på mage för att öva huvudlyft lite varje dag. Inte lika populärt men ändå, hon lyfter huvudet och vrider det från sida till sida några gånger nu. Hon sitter i babysittern en stund också lite då och då, men det är inte riktigt lika skoj...

• paloma84

Min dotter var 3 månader när hon låg där första gången! Nu vid 4 månader så leker hon ju, smakar, känner o rullar runt!
    Och då tyckte jag att hon greppade o lekte jätte mycket, nu senare så märker man ju verkligen skillnad på när sitt barn greppar Medvetet, om man säger så =)

Jag har tagit ett steg i taget och använt de saker som passar hennes intresse o utveckling, ibland har man ju sett helt nyfödda i babygym, babysitter med grejer som hänger, eller de ligger o vagnen med 25 färgglada nallar i nyllet...

• Miss E

Min Lilleman blir ju 3veckor imorgon och vi tog fram babygymmet igår efter BVC besöket och han blir helt till sig när man lägger honom där, tittar och vrider huvudet fram och tillbaka för o försöka fokusera blicken på olika föremål.

Min Lilleman var beräknad till 11jan, men kom den 29jan och enligt BM är han väldigt "Med" redan och uppskattas tydligen vara äldre i utvecklingen än i ålder

• Emma Görander

min tjej ligger under babygymmet nu, hon är 9veckor idag och tycker det är roligt att titta på och slå på leksakerna som hänger.. har även börjat upptäcka sina egna händer och verkar väldigt imponerad.
    Babyseaten har hon suttit i sedan 4veckor tillbaka och den älskar hon, sitter en lekbåge på som hon oxå slår efter och tittar på :)

Svar på tråden I vilken ålder börjar barn uppskatta babygym/leksaker?