• Anonym (hmm)

symtom på könssjukdomar, hela tiden eller bara ibland?

om man har symptom på könssjukdomar, finns de där hela tiden eller man kan uppleva dem värre efter just samlag eller man märer av det hela tiden?
    kan symtomen visa sig med månad emellan?

• Svar på tråden symtom på könssjukdomar, hela tiden eller bara ibland?
  • Anonym (kalmydia)

När jag hade kalmydia utan att veta om det hade jag vad jag trodde svamp. De betedde sig precis som svamp. Bara det att den kom tillbaka innom några veckor och så höll det på. Jag trodde att de var för att jag rakade med och hade tighta jeans. Men ack så fel jag hade. Hade klamydian i säkert fyra år. Min dåvarande pojkvän hade det oxå men hade inga sypmtom. Inte förrens det tog slut mellan oss och han hade haft sex med en annan fick han symptom. Så han ringde mig ifall. De va mindre roligt att veta i och med att jag oxå nyss träffat någon. Jobbigt att berätta för den nya att han måste testa sig...haha!

• Anonym

Och jag som har fått herpes trodde också det var svamp... Och doktorn också för den delen. Jag blev svullen och röd några dagar i månaden. Blev långtidsbehandlad för svamp och fick antibotika mot bakteriell vaginos, efter tre månader kom dom sig för att ta provet. Men du, det behöver ju inte vara en könssjukdom du fått, man kan komma i obalans i underlivet efter sex. Lactal är ett medel med mjölksyrebakterier som finns på apoteket, återställer balansen.
    Men, det är aldrig fel att gå och testa sig.

• Anonym

Anonym (kalmydia) skrev 2009-02-16 18:31:34 följande:

När jag hade kalmydia utan att veta om det hade jag vad jag trodde svamp. De betedde sig precis som svamp. Bara det att den kom tillbaka innom några veckor och så höll det på. Jag trodde att de var för att jag rakade med och hade tighta jeans. Men ack så fel jag hade. Hade klamydian i säkert fyra år. Min dåvarande pojkvän hade det oxå men hade inga sypmtom. Inte förrens det tog slut mellan oss och han hade haft sex med en annan fick han symptom. Så han ringde mig ifall. De va mindre roligt att veta i och med att jag oxå nyss träffat någon. Jobbigt att berätta för den nya att han måste testa sig...haha!
    Men gud, hur gick det då? Kan man bli steril?? Jag har gått med klamydia utan att veta för jag har kille hur länge som helst.
  • Anonym (hmm)

Alltså, symtom vid klamydia kan det sitta ända uppe vid klitoris och klia där, eller det sitter bara runt slidöppningen?
    Klitoris svullnar uppoch blir superkänslig/kliar?

• Anonym (myko)

Kan vara mykoplasma, märks inte heller, och liknande symptom som vid klamydia. Jag hade problem med svamp som kom och gick i ett halvår, var inne hos överläkare inom veneriska sjukdomar flera gånger och dom testade och sa att det är bara svamp. Efter 6 månader började jag googla och hittade en artikel i en läkartidning om svamp och mykoplasma. Tvingade till mig ett test för mykoplasma och visst, det hade jag. Fick medicin och svampen och problemen är borta sedan dess. Läkaren däremot hävdar att det finns inga kända kopplingar mellan mykoplasma och svamp, men för mig var det lösningen - kan vara värt att tänka på?

• Anonym (kalmydia)

Jadu jag minns inte riktigt men jag tror inte det klia på ett specielt ställe var nog både på klittan och runt öppningen. Och ja man kan bli steril. Jag vet inte än om jag är det. Jag fick som svar att vi måste prova få barn i ett år innan dom kollar sånt. Iaf så är vi igång och ska bli med barn. Inne på fjärde försöket nu.

• Anonym (kondylom)

Jag trodde oxå att jag hade fått svamp, då jag i två månader efter varandra hade jättegrym klåda. Men det visade sig att det vad kondylom. Klådan slutade då ett par vårtor blev synliga.

Klamydia har jag oxå haft en gång och det kändes som urinvägsinfektion med lite ont i nedre magen som kom ungefär efter 2 veckor.

• Anonym

Jag upptäckte min kondylom när jag gick på undersökning pga vad jag trodde var en svamp infektion. Men det visade sig att det var kondylom, hade bara vårtor på slidväggarna så kunde inte se dem då..

Svar på tråden symtom på könssjukdomar, hela tiden eller bara ibland?