• lilja83

BB avdelningen på Usö?

Hej!
    Väntar tvillingar och ska om 5 veckor bli snittad på Usö. Jag bor 8 mil norr om Örebro och ska in på inskrivning dagen före, men får INTE stanna kvar över natten utan måste åka hem för att vara där igen nästa morgon 6.45!! Har de senaste månaderna BARA hört negativt om BB avdelningen? Någon som har erfarenhet och vill berätta hur NI upplevde det? Har även hört att ingen annan anhörig än pappan + syskon får hälsa på? Stämmer detta? Har fram tills nu blivit dåligt bemött VARJE gång jag kommer dit och fasar för att det kommer fortsätta så även på BB. Någon som vet om man får byta till Karlstad Sjukhus istället? Har lika långt dit som Örebro men vi tillhör Örebro län där vi bor. Tacksam för ALLA svar!

• Svar på tråden BB avdelningen på Usö?
  • Idapida83

jag födde barn på usö men jag tycker jag vart bra bemött. det stämmer att bara pappan och syskon får hälsa på men det är på grund av smittorisken. andra får hälsa på i cafeterian som ligger längst ner i huset. det tråkiga var att man inte fick ligga i eget rum... efter man fött. vet inte hur det är om man väntar tvillingar.... ring till karlstad och fråga hur det ligger till. Karlskoga tillhör väl Örebro län? ring dit annars..

• snusmumriken2

Födde första barnet i Örebro.
    Hade också hört en massa negativt om Usö: förlossning o bb men jag har bara positivt att säga så här efteråt Gulliga o kunniga bm!
    Tråkigt är att pappan inte får sova över o att man måste ta sig ner till cafeterian för att ta emot besök men det beror ju på smittorisken. Det är många för tidigt födda, infektionskänsliga barn där.
    Jag fick eget rum, men det berodde på att jag hade havandeskapsförgiftning.

• MyPreciousLove

Jag har oxå fött på USÖ, jag har inge negativt å säga om förlossningsavd där är dem helt underbara
    Men BB avd är inte lika rolig... tyckte inte dem var så trevliga...
    Men det är min uppfattning...
    Pappan fick inte sova kvar vilket är helt sjukt...
    Hoppas det går bra för dig å lycka till!!

• lilja83

Tack för era svar! Tyvärr så får inte Karlskoga ha nå med tvillingförlossningar o göra. Iallafall inte vaginal, och planerat snitt har jag hört både ja och nej om. Har mailat chefsbarnmorskan på Usö så jag hoppas få lite klarhet.

Svar på tråden BB avdelningen på Usö?