• Anonym (fundersam)

hjälper penicillin mot klamydia?

Som rubriken lyder, hjälper penicillin mot klamydia?

• Svar på tråden hjälper penicillin mot klamydia?
  • Anonym

ja du får en sorts penicilin av mottagningen du testat dig på om testet visar positivt.

• Anonym (fundersam)
    Svar på #1
    jag äter kåvepedin just nu, och jag misstänker att jag kanske har fått klamydia.. tror du att kåvepedinet hjälper mot klamydian? det är ju en penicilinsort?
  • Anonym (nepp)

Det måste vara rätt sorts penicillin. Kåvepenin är inte rätt.

• Anonym

nej det gör dte inte, du behöver en annan sort

• Anonym (*)

Anonym (fundersam) skrev 2009-02-16 19:18:54 följande:

Svar på #1jag äter kåvepedin just nu, och jag misstänker att jag kanske har fått klamydia.. tror du att kåvepedinet hjälper mot klamydian? det är ju en penicilinsort?
    Nej det gör det inte. Gu måste få en annan antibiotika för klamydia.
  • Anonym (fundersam)
    Svar på #3
    okej. Vad heter pencilinet man ska få om man har klamydia?
  • Anonym

Du måste såklart testa dig för klamydia och behandla den med rätt penicilin, du kan inte bara äta vilket penicilin som helst och tro att det försvinner, så är det inte. Boka en tid för provtagning pronto!! Du vet väl att klamydia ligger under smittskyddslagen?

• Skusan

Nej Kåvepenin fungerar inte. Du bör gå iväg och göra ett klamydiatest så du får rätt behandling och även din(a) partners då sjukdomen går under smittskyddslagen och en smittspårning måste göras. Du behöver inte själv tala med de ev smittade, utan de kan få brev från läkaren/ungdomsmottagningen om att de är kallade till provtagning. De får inte heller veta vem som uppgett deras namn, så du förblir anonym.

• Blåbärskorv

Tetralysal fick jag när jag hade Klamydia.

• Anonym (fundersam)
    Svar på #7
    ja, alltså det vet jag, men jag har en annan åkomma nu som jag äter pencillin för. Så det var just därför jag undrade över om det kunde hjälpa mot klamydia också.
  • Anonym

Anonym (fundersam) skrev 2009-02-16 19:26:12 följande:

ja, alltså det vet jag, men jag har en annan åkomma nu som jag äter pencillin för. Så det var just därför jag undrade över om det kunde hjälpa mot klamydia också.
    Penicillin är ett stort spektra.
  • Anonym

Kåvepenin hjälper INTE mot klamydia

Svar på tråden hjälper penicillin mot klamydia?