• zockervadd

Min hund har urinvägsinfektion.....(Långt)

För två veckor sedan började våran tik kissa blod och då väldingt mycket blod, vi ringde vet och fick komma in dagen efter och ta lite prover. Allt såg bra ut och vi lämnade ett urinprov och vet talade om att det troligen rörde sig om en urinvägsinfektion och vi fick en antibiotika. Efter några blir hon bra men börjar kissa blod igen efter 6 dagar, vi ringer då vet igen och får en ny antibiotika. Efter tre dagar kissar hon fortfarande blod och vet skickar oss nu till Skara djursjukhus där de gör ett UL på henne. Allt ser bra ut, njurar, livmoder mm. Vi blir hemmskickade igen och ska fortsätta behandlingen över helgen men ska kontakta de första vet efter helgen och höra vad urinprovet hade visat. Idag är det fortfarande blod och vi kontaktar vet för att höra vad urinprovet visat för att på så vis kunna gå in med en mer specifik antibiotika. Vi får då veta att det ALDRIG gjordes något urinprov på de vi kom med! Vet tycket att vi ska åka till Skara igen för att nytt prov där (1tim resväg dit) Vi ringer och de tycker att det är onödingt att åka dit för bara de provet! Vi kontaktar en ny vet och ska nu avsluta behandlingen och komma in på Onsdag för ett urinprov!

Jag hoppas nu av hela mitt hjärta att det kommer lösa sig och att det kommer finnas nått som kan göra vår älskade hund frisk!!
    Tyvärr målar jag fan på väggen

Mamma till två skitungar Nicole 06 & Nils 08 Zockervadd.blogg.se
  • Svar på tråden Min hund har urinvägsinfektion.....(Långt)
  • gaffsan

Stackars er , det är ju skitjobbigt ,både för er och den stackars hunden. Dåligt att de aldrig odlade på urinen. Håller
    tummarna för er ,hoppas allt löser sig

• zockervadd
    gaffsan skrev 2009-02-16 20:27:26 följande:
    Stackars er , det är ju skitjobbigt ,både för er och den stackars hunden. Dåligt att de aldrig odlade på urinen. Håller tummarna för er ,hoppas allt löser sig
    Tack, snälla!
    ja, jag tycker att det var dåligt gjort att de inte gjorde en odlong på den urinen vi hade med oss! Just nu känns det som att inget kommer hjälpa..att bakterierna är för starka. Hoppas de löser sig på onsdag!
  • gaffsan

Det ordnar sig nog Styrkekram

• zockervadd
    gaffsan skrev 2009-02-16 22:02:27 följande:
    Det ordnar sig nog Styrkekram
    ja, jag hoppas detta! Fick höra här om dagen från en som jag känner att deras hund fått en urinvägsinfektion som inte gick över, så de fick ta bort hunden
  • zockervadd

Det är ingen urinvägsinfektion hon har, vet hittar intet fel och de nya proverna visar att det inte finns bakterier i urinen. Hon kissade så märkt som cocca cola om inte mörkare, men igår och idag kissar hon GULT!! Hurra! Blev ju såhär en gång tidigare men nu hoppas jag att hon är FRISK!

Svar på tråden Min hund har urinvägsinfektion.....(Långt)