• Anonym

Tips mot illamående under magsjuka.

Har någon ett bra tips som motverkar illamående? Jag har varit magsjuk sen fredag kväll, började spy på lördag.. söndag var det ingenting, men idag. BLÄ!

Jag kan knappt äta något, proviva, nyponsoppa, vatten, äpplen och yoghurt är det jag lever på. När sambon värmer eller lagar mat så måste jag springa iväg till övervåningen för jag spyr nästan av matos. Nyss lyckades jag äta en klubba med saltsmak, den lindrade oerhört mycket! Men jag kan ju inte gå runt och tugga på klubbor hela dagen lång.

• Svar på tråden Tips mot illamående under magsjuka.
  • Anonym

ingen som har tips?

• Anonym

du är inte gravid eller?man brukar väl inte må så illa flera dagar efter magsjuka..

• Anonym

Undvik socker!
    Drick mycket vatten, och the.
    Undvik mejeriprodukter.

När man är magsjuk är det svårt att inta mkt av någonting!!
    Men försök så gott det går!!

Ps. Det låter ju lite misstänksamt som om du vore gravid!!

• Anonym

tack för tipsen!

Gravid var det vi tänkte på först.. vi letade symptomer på nätet och försökte jämföra.. men det var väl inte riktigt något som övertygade oss. Jag utgår från att jag har magsjuka/haft magsjuka. Jag har min BIM på måndag, och att jag börjar må illa såhär tidigt p.g.a sånt är väl inte så sannolikt?

mår lite illa idag också så jag får väl ta och koka lite vatten och dricka te och se om det lindrar

• Anonym

Man ska aldrig säga aldrig!!
    Man kan ju må illa väldigt TIDIGT i grav.
    Och man kan ju ha mens även om man är grav...

• Anonym

jag tycker oxå det låter som att du är gravid...saltlakrits brukar lindra illamående, eftersom du lyckades äta klubban så tror jag inte det är magsjuka =)

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-17 14:02:05 följande:

Man ska aldrig säga aldrig!!Man kan ju må illa väldigt TIDIGT i grav.Och man kan ju ha mens även om man är grav...
    är det inte hormoner som måste produceras av höga halter för att man ska känna illamående?

Jo jag har läst att man kan ha mens trots att man är gravid.. förra månaden kom mensen 2 dagar för tidigt och höll sig i 3 dagar. det var första gången vi körde på ÄL stickor, och trodde vi hade träffat rätt.. men jag hade mensvärkar som jag brukar ha.. så jag antar att det var ändå mensen som krånglade till det
  • Anonym

men.. denna månad, jag tog ÄL test den 7:e, och den visade utslag.. och det var i dom dagarna som jag hade räknat att jag ska ha ÄL

• Anonym

okej nu har ni fått igång mig så jag ska sätta en fot utanför dörren, sambon ska skjutsa till ett apotek långt borta så ingen från mitt jobb kan se att jag är ute, det är så skämmigt att vara sjukskriven och så syns man ute, för nu ska jag köpa ett graviditetstest.

Men jag är bombsäker på att det blir negativt.

• Anonym

Uppdatera gärna hur det gick!!
    Om det inte skulle visa positivt så vänta en vecka till, det kan ju faktiskt visa negativt även om det skulle vara positivt!!

• Anonym

jadå jag ska uppdatera med resultatet senare vi ska bara käka middag först.. måste hålla mig från toaletten.. hur många timmar? huj huj, brukar inte vara bra på att hålla mig.

• Anonym

wiho! jag kunde äta fast föda! men jag mår ändå lite blähä av det..

nåja, nu återstår det att hålla sig. ligga stilla i soffan och lata sig

• Anonym

Jag håller tummarna!När jag var gravid så var mitt första tecken att jag mådde halvilla och höll på att kräkas av min kompis andedräkt??!!

• Anonym

när ska du testa, är så nyfiken =)

• Anonym

inte än måste hålla mig ett tag så att det inte kommer ut endast 1 droppe och så är testet förstört

• Anonym

okej nu testade jag, orkade inte hålla mig längre.. det visade negativt nåja.. får väl vänta tills nästa vecka om mensen kommer eller inte håll tummen att det inte kommer

• Anonym (Tips!)

Blåbärs soppa och avslagen cola! sen att drikca samarin hjäplte mig oxå vid illamående! Eller en tsk bikarbonat i ett glas vatten!

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-17 20:33:37 följande:

okej nu testade jag, orkade inte hålla mig längre.. det visade negativt nåja.. får väl vänta tills nästa vecka om mensen kommer eller inte håll tummen att det inte kommer
    jag håller tummarna...
    kan juh vara så att det var lite för tidigt att testa..på en del syns det juh senare..
Svar på tråden Tips mot illamående under magsjuka.