• Ankissen

Varma- mackor- tråden

Jag är tokig i varma mackor i olika utföranden! Fler som är det? I så fall kan vi väl starta en liten tråd där vi delar med oss av våra godaste varma mackor? Det är så snabbt och smidigt att slänga ihop när man är hungrig!

Mitt bidrag:
    Svampstuvningsmackor:

*Tillverka en god svampstuvning ( Så här gör jag: Två msk smör smältes, blandas med 3-4 msk mjöl. 4 dl mjölk hälls på. När detta kokar upp tjocknar det. Då slänger jag i en grönsaksbuljong och en burk konserverade champinjoner. Gott även med liiiite vitlök)
    * Bred så många mackor du vill ha och lägg på stuvningen på dem.
    * Lägg några ostskivor ovanpå stuvningen.
    * In med hela alltet i ugnen ca 150 grader tills osten smällt och blivit liiiite knaprig!

Det bästa med dessa är att all stuvning går inte åt, så man kan spara den i kylskåpet och äta samma mackor dagen efter oxå eller göra en omelett eller nåt!

• Svar på tråden Varma- mackor- tråden
  • Skrattmås

Ciabatta med skivade tomater, mozzarella, rödlök, färsk basilika och ev. lite god skinka.
    Salt och peppar.

In i ugnen på 200 grader i ca 5 min - tills mozzarellan smält litegrann.

MUUUUUUMS!!!

• miafelix

gu va hungrig jag vart..kan ju ej börja stoja i köket nu...

• Indisk tjej

Grova toastbröd men
    bre lite smör
    fetaosttärningar
    soltorkade tomater
    rödlök
    tomater
    o vanlig ost o strö över lite pizzakrydda.

• Anglatuss

Svärmor gjorde några skitgoda, smakade som små pizzor

Tror hon blandade tonfisk och krossade tomater
    och kletatde ut lite på stora americanska toast..
    sen så la hon på paprika på vissa och sen ost

Skitgoda

• symaskinen

Rostebröd
    Makrillfile i tomatsås (1burk räcker till ca 3 mackor)
    Hackad lök
    Ost
    in i ugnen

MUMS!!!!!

• The Dreamer

när jag gör mina nöjer jag mig med en fralla med ketchup och ost, och in i ugnen...*smaskens*

• Anglatuss

the dreamer

ketchupvarianten går hem här oxå men jag har gärna en skinkbit på mina med *smarrigt*

• musli

ojojoj...

knaperstek bacon i bitar, ta små-baguetter, blanda i en bunke keso, riven ost, baconet, oliver, feta-ost... knöka ner i baguetterna och in i ugnen i ca. 10 min... glöm inte peppra med svartpeppar innan...

*MUMS*

• vadskajaghetadå

jag tycker det är gott bara med formbröd, smör, ost, skinka och oregano...det går bra utan skinka med

• Mickis74

1

Lätt cremefraiche
    Krossad ananas
    Lätt & rökt (ser ut som baconpaketen)
    Röd lök
    Salt och svartpeppar

Blanda ihop och klicka ut på mackorna, ost på och skjuts in i ugnen

2 -)

Vitlökssalami i botten
    Bitar av ananas, tomat, paprika och färsk champinjon

ost på och skjuts in i ugnen

• Dino78

Jag använder vanliga franska, på med krossade tomater, lökringar, champinoner i skivor och så lite rökt skinka och så ost.

• Alicat

räknas grilled cheese in här?

lägg ett par skivor ost mellan två skivor formfranska, peppra lite och stek i margarin/smör på medelhög värme tills den är härligt gyllenbrun på båda sidorna.

eller med en liten twist, lägg ett lager ost, ett lager färskost (vitlök) en skiva tomat och ett lager ost mellan två skivor bröd och stek. mmmums!

• Alicat

en annan favorit är att göra varma mackor i ugnen med köttfärsås på (inte alltför rinnig sås) och så ost förstås. oojojoj, superbra att använda rester från middagen :)

• Lindakaivi

OJ VAD FEL DET BLEV...

1. Färdiga stuvningar på burk

2. formfranska, ost, skinka + tomat

• dutten

"Snuskmacka"
    Formfranska
    skinka
    majonäs en klick
    chillikrydda
    ost
    ...fasen nu dreggla jag ju *s*
    dutten

• Mirimaxx

Jag brukar ha Santa Marias chunky salsa sås på och ost, det är allt, men åååh så gott har precis ätiti 4 st

• innana

chevre med honung.
    bara det, och alltid...

Svar på tråden Varma- mackor- tråden