Enkla recept med bilder till finns det på nätet?
Jag söker enkla, lätta recept som har bildillustrationer (stavning?) så att man kan följa dem utan att kunna läsa. finns såna recpet någonstans på nätet?
Jag söker enkla, lätta recept som har bildillustrationer (stavning?) så att man kan följa dem utan att kunna läsa. finns såna recpet någonstans på nätet?
www.hi.se/global/Dokument/kognitionsportalen/Bildrecept.pdf
http://www.skara.se/index.php?id=3024
hittade inga färdiga att skriva ut, men här kommer lite tips om du vill göra egna..
Vi har sk bildstöd utskrivet genom hab, därifrån kan vi få bla bildrecept om vi vill... Har ni nått sånt?
Tack ska du ha
Hur får man tag på bildfabriken? den verkade bra
Nej vi har inget bildstöd elelr inget som passar recept tror jag, ska kolla
Alltså vi har ett ställe här i sta´n dit vi kostnadsfritt får gå och säga exakt vad vi vill ha gjort, böcker, bilder ja allt som man kan göra av bilder kan de fixa.
De sammarbetar med hab och man får denna hjälp utskriven av hab..Så det är ju inget man har hemma så att säga...
Tror nog att alla habiliteringar har någon form av bildstöd att erbjuda, så låter det hos oss iaf. Du kan ju höra med dem.
Vet inte av ngt som har dem "direkt" på nätet, men Trollreda www3.vgregion.se/trollreda/index.cfm har allt mellan himmel o jord samt Ord bild www.ordbilduppsala.se/ där kan man också beställa efter önskemål vad jag vet...
Bobline skrev 2009-02-17 19:58:14 följande:
Ok, jag fick för mej att den gjorde det enkelt när man gjorde recept, suck, känns lite omständigt att behöva göra recepten från början själv, hade varit så bekvämt att bara skriva ut några