Vakuumförpackad gravad lax som varit fryst
Om man fryser sådan lax i minst tre dygn måste det väl vara ok? Har glömt sen förra graviditeten och orkar inte läsa infpreg o dyl. Lat!
Om man fryser sådan lax i minst tre dygn måste det väl vara ok? Har glömt sen förra graviditeten och orkar inte läsa infpreg o dyl. Lat!
Innan man gravar lax fryser man ju alltid ner fisken för att få bort eventuella parasiter. Så att du fryser den igen spelar nog ingen roll eftersom man ska undvika gravadlax helt under graviditeten.
Jag åt då en macka med gravadlax under min förra graviditet och de tog då ingen skada.
Ser att jag skrivit fel, jag menar rökt men det är ju samma sak i sammanhagnget.
Jo, men listeria eller toxoplasmos dör ju vid nerfrysning. Minns inte vilken och minns inte vilken som finns i fisk. Nu blir det infpreg iaf!
Nej nej nej, listeria dör Inte vid infrysning och toxoplasma finns inte i fisk.
Jag äter ju allt utan att tveka, men just i fiskprodukter har man hittat mest listeria. Är du orolig skulle jag ta reda på om fisken var långt från bäst-före-datum när den frystes in. Eller, är du orolig, avstå och ät nygravat istället
Ahaa
Jo men även om de dör vid nerfrysning ska man väl undvika de?!
De är så jobbigt med alla dessa bestämmelser hit och dit. Man hänger inte med i svängarna alls i bland.
Chansa inte...
Skrev ju att jag inte visste vilken som tål vad och heller inte vilken som finns i fisk. Nu vet jag för jag har läst på infpreg! Har alltså utsatt mig för en risk men den är så försvinnande liten att jag inte tänker oroa mig. Tänker dock inte äta det igen!
Lina 1987 skrev 2009-02-17 00:20:03 följande:
gör det nu då, det är aldrig försent
Dessutom skrev jag ju också "Tack, du fick jag de klart för mig också!" Till dig efteråt. Men de missade du kanske.