• Anonym (herpes)

Herpes, smittas det?

Jag har munherpes, men jag har klåda i underlivet, kommer då och då, håller i sig några dagar och sen försvinner. Det blir rött och irriterat och sen blir det små svullnader typ. Min kille har under ollonet nått sår som aldrig läker, det är rött och irriterat och är lite svullet. Är det herpes?? Kan munherpes smittas till underlivet?? Sen kan det bli nått vitt kladd på killens ollon där "såret" är, Måste säga han är väääldigt hygenisk så det är INTE fläns!!
    Hur kan man bli smittad av herpes? Jag har aldrig kysst nån med herpes. Jag fick det i somras och jag har vart ihop med killen i 1 år

• Svar på tråden Herpes, smittas det?
  • Anonym (herpes)

Anonym (herpes) skrev 2009-02-16 23:34:05 följande:

Jag har munherpes, men jag har klåda i underlivet, kommer då och då, håller i sig några dagar och sen försvinner. Det blir rött och irriterat och sen blir det små svullnader typ. Min kille har under ollonet nått sår som aldrig läker, det är rött och irriterat och är lite svullet. Är det herpes?? Kan munherpes smittas till underlivet?? Sen kan det bli nått vitt kladd på killens ollon där "såret" är, Måste säga han är väääldigt hygenisk så det är INTE fläns!!Hur kan man bli smittad av herpes? Jag har aldrig kysst nån med herpes. Jag fick det i somras och jag har vart ihop med killen i 1 år
    Sen så har jag mycket flytningar ibland som är vitgrynaktiga och luktar!
  • maria81

Du kan smitta ner till könet och tvärtom, man kan gå till BM och ta ett blodprov och kolla vilken typ man har, vill du däremot veta om utslagen du har där nere är herpes får du gå det och ta ett prov på blåsan.

• Anonym

En gång herpes, alltid herpes. Det kan ligga latent med och ja, munherpes smittar, både i underliv och mun.

• Anonym

Ja, man kan överföra munherpes till underlivet och tvärtom. Du ska undvika ge oralsex när du har munherpes. Säg till din kille att gå och testa sig, det är svårt att säga om det är herpes har har.
    En jättebra sida där du kan läsa mer om herpes på nätet www.harduherpes.nu/

• Anonym (123)

Killar kan ofta få svampangrepp vid herpesutbrott och det låter som att det är det ni båda fått. Så gå till läkarn båda 2 och få mediciner för det annars smittar ni bvara ner varandra hela tiden.

• Anonym (herpes)

Anonym (123) skrev 2009-02-16 23:48:45 följande:

Killar kan ofta få svampangrepp vid herpesutbrott och det låter som att det är det ni båda fått. Så gå till läkarn båda 2 och få mediciner för det annars smittar ni bvara ner varandra hela tiden.
    Ja vi har misstänkt att vi har det, för det han har på ollonet är väldigt konstigt
Svar på tråden Herpes, smittas det?