• Annelitan

Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..

Min lilla dotter älskar att titta på Pippi och Emil filmerna...men jag tycker att det är lite kusliga sener ibland och svordommar och så...försöker att spola bort eller sänka ljudet....men det är ju såklart inte så uppskattad...spökerna är snälla säger hon...*ler*

Kan det vara skadligt om hon tittar på sånna filmer redan?...hon är 2,4 .

Undrar lite hur ni andra gör med barn i samma ålder...

• Svar på tråden Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..
  • trötter22

min dotter e 1.5 och sitter som klistrad till pippi. jag tror inte det är skadligt.

• Sam1981

såg inte du på pippi när du var liten. appropå svor dommar har ni sett sunes jul?

• Gladabarnensmamma

hejsan! Min kille ÄLSKAR Pippi!!! Nu tittar han iofs på en dubbad version utan svordomar (om det nu fanns), men han säger till om han tycker det blir "läkkitt" och ropar på mig(piraterna, tjuvarna, tanten i hattaffären). Min lillkille är rädd för "fabbon" som Pippi puttar på cirkusen, men jag har förklarat att dom leker och att Pippi inte är arg eller rädd på "farbrorn". Man kan inte skydda dom mot allt, jag tycker man ska nog coatcha & stötta, visa bra/dåligt och prata igenom...

• Mini Pantern

Mina tvillingkillar älskar Pippi. Det är det enda de vill se på och tjatar om. Jag tycker inte det är så farligt med svordomar och andra läskigheter i de filmer om man jämför med en del andra barnprogram som går på barnkanalerna.

• Annelitan

Tack för era svar.

Skönt att höra...lillgumman sitter och tittar på pippi varje dag och just nu med...hon sitter som klistrad...*ler*

Tycker hon borde trötta på samma cd om och om igen...men nä....pippi och äpple ska det vara...men hon leker ju förståss med...annnars och så....men hon sitter och tittar tills hela filmen är slut.

• Annelitan

sam1981:  Jo det såklart...men jag var lite äldre då.

Tänkte det är ju mycket saker som hon kanske inte förstår än...tex. mamma är i himmlen och massor av bus...som hon kanske är för liten att förstå...men jag förklarar så gott de går... hon snappar upp mycket har jag märkt.

• solida

MIn son har Pippi som stor idol. Han skulle gärna se Pippi dygnet runt. Han har slitit ut dvd:n med "Pippi firar jul" som vi såg säkert tre tusen gånger under några intensiva veckor. Nu har han fått en gammal VHS med Pippi flyttar in som han bara älskar, den tittar han på lite varje dag. Jag tycker inte det är ovrådat språk och läskiga sekvenser, men vi har bara dessa två filmer så jag vet inte hur de andra är.

• Marie1978

Pippi finns ju som tecknad! Den är jättebra tycker min son som är snart 3. Första filmen när hon flyttar in i Villa Villekulla och träffar Tommy och Annika

• pattisza

Min dotter älskar också pippi, vi har den gamla tv-serien i 6 delar, den kan jag rekommendera. Det läskigaste tycker min dotter 3 år är när pippi uppför sig illa på kalaset, då måste vi spola.

Svar på tråden Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..