• pucken

veterinär som åker hem till en för att avliva katt?

vi har insett att det är bäst för vår ena katt att somna in. jag vill inte gärna stressa upp honom genom att åka buss/bil till veterinären, så jag undrar om det finns någon veterinär i stockholm som kan göra ett hembesök?

• Svar på tråden veterinär som åker hem till en för att avliva katt?
  • pucken

tack!

jo, det har tagit oss över ett år att komma fram till det här beslutet har haft honom i 5,5 år, och han har varit aggressiv från första början. förut har han bara huggit efter mig och min man, men nu har han börjat ge sig på gäster också. har en treåing, och ett barn till på väg, så situationen känns ohållbar världens mysigaste katt emellanåt, men ibland hugger han och vägrar släppa taget.

• SanSin

Ja, det är ju tyvärr ohållbart. Det kan bara sluta illa. =( Jag hoppas ni får hjälp, jag har ingen erfarenhet av kliniken, för jag bor i Umeå, men du kanske har hört något om dem?

• Sabrina

Therese har varit hemma hos oss flera gånger.. Hon på vikdalens hem vet.. Underbar vet.. Ring henne..

tråkigt med er kisse.. inge kul när dom börjar hugga och speciellt inte när man har små barn...

• pucken

inte hört nåt alls, men jag hittar ingen annan. eller jo det fanns en hemveterinär till, men de tog 1600 i avgift, plus 60 kr per mil och behandlingen var dyrare tror jag. min man ska ringa imorgon, får hoppas att vi får en tid snart så katten inte behöver känna att det är nåt på gång. men usch va ledsen jag är

• pucken

va skönt att ni är nöjda! vill inte att nån otrevlig typ ska komma hit och "ta hand" om katten, han ska behandlas på ett värdigt sätt. min lilla misse det värsta är att den andra katten är sällskapssjuk och måste ha en kattkompis, så det känns som man bara byter ut den här fast det inte är så enkelt.

Sabrina skrev 2009-02-17 09:30:32 följande:
    Therese har varit hemma hos oss flera gånger.. Hon på vikdalens hem vet.. Underbar vet.. Ring henne.. tråkigt med er kisse.. inge kul när dom börjar hugga och speciellt inte när man har små barn...
  • vermilion

Men du tror inte att kissen skulle ha det bättre i ett annat hem istället då? Kanske där det inte finns barn? Eller djur..

5 veckor, -8 kg!
  • pucken

vi har försökt ha honom hos min svärmor, men han är tyvärr likadan där. jag vågar inte omplacera honom när jag vet att han kan svänga från genomsnäll till nästan mordisk på en sekund. han har tom huggit efter min sons gammelfarmor.

vermilion skrev 2009-02-17 09:35:20 följande:
    Men du tror inte att kissen skulle ha det bättre i ett annat hem istället då? Kanske där det inte finns barn? Eller djur..
  • Sabrina

Hon är lååångt ifrån otrevlig.. Tycker jätte bra om henne.. Jätte gullig tjej...

Förstår att du inte byter ut kissen.. men att det känns så..

Du ska inte pröva att placera om stora kissen?? Han kanske skulle må bra av att bo på landet och hos någon utan barn..

Men jag förstår om det oxå tar emot.. Hade en kisse för ett antal år sen.. Inge fel på henne.. Förutom att hon kissa på allt,säng,skor mattor m.m Jag valde att ta bort henne..för jag resonerade så att ingen vill ha en katt som förstör osv.. Hon fick det bättre i himlen tror jag..

Lycka till.. eller hur man nu säger när de e som de e..

*Kram*

pucken skrev 2009-02-17 09:33:16 följande:
    va skönt att ni är nöjda! vill inte att nån otrevlig typ ska komma hit och "ta hand" om katten, han ska behandlas på ett värdigt sätt. min lilla misse det värsta är att den andra katten är sällskapssjuk och måste ha en kattkompis, så det känns som man bara byter ut den här fast det inte är så enkelt.
  • Sabrina

Då förstår jag verkligen.. *Kram*

pucken skrev 2009-02-17 09:37:59 följande:
    vi har försökt ha honom hos min svärmor, men han är tyvärr likadan där. jag vågar inte omplacera honom när jag vet att han kan svänga från genomsnäll till nästan mordisk på en sekund. han har tom huggit efter min sons gammelfarmor.
Svar på tråden veterinär som åker hem till en för att avliva katt?