• Emil05

HJÄLP!! Skorpa i hårbotten, tappar allt hår.. vad har min 3 åring fått??

Min som på 3 år har fått som en gulbrun skorpa i hårbottnen, på 2 olika ställen, stora som en 5 krona ungefär..
    När jag skrapar med nageln så lossnar det i en lite större "kaka" och allt hår följer med.. Han säger inte aj så jag antar att det inte gör alltför ont...

Men jag e helt vettskrämd...
    vad är detta???
    kommer han att bli "flintis"
    Tänk om det sprider sig i hela hårbottnen??

HJÄLP!!

• Svar på tråden HJÄLP!! Skorpa i hårbotten, tappar allt hår.. vad har min 3 åring fått??
  • P2007

Det låter som skorv...finns salvor på apoteket och så fungerar det att smörja med olja...pilla inte för mycket.

• Emil05

kan det vara det fast han är 3,5 år??

och jag kommer inte ihåg att håret satt fast i det då....

• Du jag och vi

De kan ju vara skorv..Kolla med apoteket- salisylsyrevasilin hade jag på mina flickor.

• P2007

Har han haft det förut kan det ju vara det...och ju mer hår så fastnar det väl lättare skulle jag tro.

Ring BVC om du är orolig.

• Mom2006

Det låter nästan som skorv men jag hade nog ringt och rådfrågat VC. Jag använde mycket balsam på min dotters hår när hon duschade och det hjälpte. Tyckte att håret blev så fettigt av oljan och dottern hade mycket hår så balsamet blev bättre för oss. Massera ordentligt in det även i hårbotten och låt det sitta i en stund när han duschar och sen bara skölj av det.

• Emil05

ringde bvc och hon sa mjäll?!?!?!?!
    låter inte sannolikt men hon sa köp fungoral mjällshampo så ska det nog bli bättre??

jaja, får väl testa det..

tack alla för er hjälp..

• Du jag och vi

Men är inte fungoral starkt...Tycker de inte låter vettigt av bvc..eller?

Svar på tråden HJÄLP!! Skorpa i hårbotten, tappar allt hår.. vad har min 3 åring fått??