• The Frog

Angelcare blöjhink - kör ni med refillerna eller vanlig påse?

Hej!
    Fick en angelcare blöjhink i gratispaketet från babyproffsen, men köpte aldrig till refillpåsar, tyckte dom var så dyra.
    Hur har ni andra gjort? Har ni några bra tips? Kan man ha vanliga påsar i den utan att det luktar?

• Svar på tråden Angelcare blöjhink - kör ni med refillerna eller vanlig påse?
  • Vickan I

Japp, det har vi. Funkar bra och så tömmer vi hinken varje dag.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LitenBlomma

När våra påsar tog slut tog jag vanliga Ica påsar och satte fast runt den gamla refillen. Det funkade sådär, tills påsen blev full och inte hölls uppe längre. Vi köpte nya refiller istället, våra håller i 3 månader och det tycker inte jag blir så dyrt.

Ludwig -0202, Meja -0803, MA 0809 & BF 0908
  • LitenBlomma
    Vickan I skrev 2009-02-17 10:06:30 följande:
    Japp, det har vi. Funkar bra och så tömmer vi hinken varje dag.
    Tänk på att varje Ica påse kostar 1,50-2 kr, det blir rätt dyrt att ta en påse varje dag?
  • lunkentuss

Men kolla under locket! En refill ska sitta där, som följer med :)

• Vickan I
    LitenBlomma skrev 2009-02-17 10:08:44 följande:
    Tänk på att varje Ica påse kostar 1,50-2 kr, det blir rätt dyrt att ta en påse varje dag?
    Har sådana där stora vita prasselpåsar på rulle så kostar inte många öre .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hitta Nemo

Jag kör med refillpåsarna men jag håller med dig om att de är väldigt dyra. Jag tycker dock att den är superbra då vi helt slipper lukten på toaletten där skötbordet står, upplever också att en kassett varar ganska länge ändå. Vi hade en vanlig pedalhink innan till det äldre barnen men det luktade väldigt illa trots att vi tömde ofta. Lukten satte sig också i plasten på själva hinken

Vet inte hur man ska göra med vanliga påsar till den? I så fall får man väl slänga varje blöja i en egen påse och då kan man ju lika gärna gå ut med den till tunnan direkt. Jag passade på att köpa en 3-p refill när jag var och hämtade ut hinken - man fick den 100 kr billigare då om jag inte minns fel. Nu har de nåt erbjudande på -25 kr på babyproffsens hemsida.

• LitenBlomma
    Vickan I skrev 2009-02-17 10:13:27 följande:
    Har sådana där stora vita prasselpåsar på rulle så kostar inte många öre .
    Ok! Men hur sätter du fast dem? Tyckte att påsarna satt sådär tills det var ett par tre blöjor, då blev det för tungt och den åkte ner i hinken...
  • Tasha78

jag hittade faktiskt billiga refiler på ebay i england så jag köpte två 3pack för samma pris som ett 3 pack kostar här och då var portot inräknat så jag tyckte det blev billigt och bra. Vet någon hur länge en refil varar på ett ungefär

• lunkentuss

Vi har den angelcare blöjhinken och så har vi en vanlig papperskorg. I papperskorgen slänger vi kissblöjor och så slänger vi enbart bajsblöjor i blöjhinken. Det är ju dom som luktar o så blir påsen inte full lika fort :)

Har fortfarande kvar samma kassett som ingick då man fick hinken, så har inte provat om det går med vanliga påsar ännu...

• lunkentuss

Tasha78 skrev 2009-02-17 10:19:47 följande:

jag hittade faktiskt billiga refiler på ebay i england så jag köpte två 3pack för samma pris som ett 3 pack kostar här och då var portot inräknat så jag tyckte det blev billigt och bra. Vet någon hur länge en refil varar på ett ungefär
    våran har räckt nu i 3 månader o är fortfarande inte slut... (slänger bara bajsblöjor där i, 1-2 st/dag)
  • LitenBlomma
    Tasha78 skrev 2009-02-17 10:19:47 följande:
    Våra 3 kassetter brukar räcka i 3 månader, men då slänger vi ALLA blöjor där i. Smart Himmelsflickan! Kissblöjorna luktar ju faktiskt inte.
  • HelleGbg

men alla skriver att det är så dyrt...vad kostar dom då? jag köpte inga refillpåsar,för jag trodde man fick med dom i hinken

• HelleGbg

himmelsflickan: jag hade pockså refillisarna under locket!! tack för tipset!!! Hade nog slängt hinken annars

• lunkentuss

HelleGbg skrev 2009-02-17 10:32:12 följande:

himmelsflickan: jag hade pockså refillisarna under locket!! tack för tipset!!! Hade nog slängt hinken annars
    oj de va tur du hitta dom
  • LitenBlomma
    HelleGbg skrev 2009-02-17 10:30:02 följande:
    men alla skriver att det är så dyrt...vad kostar dom då? jag köpte inga refillpåsar,för jag trodde man fick med dom i hinken
    Vi köpte nya refiller i lördag, 3st för 269kr. B.P i Karlskrona.
  • Victoris

Vi kör med plastpåsar från ICA. Dom säljer på rulle, 25-pack för 13 kronor eller nåt sånt.

Oscar 080709 + Liten, BF 091013
  • The Frog

Tack för alla svar!
    Jag verkar inte ha fått med några refiller. Men det verkar ju som att dom räcker rätt länge i alla fall. Får kanske ta och köpa ändå för att prova. Men smart att bara slänga bajsblöjorna i den!

• DizNick
    Svar på #18
    Refillen sitter under locket=) Annars får du gå tillbaka och begära några=)

Rabatten man skulle få om man köpte dem när man hämtade hinken var på ca 50:-. Vi köpte dem ej då vi inte visste hur de skulle fungera. Och 50:- mer om 5 månader är inte så mycket för vår del=)
  • Skummis

Vi köper refiller. Räcker rätt länge så det känns inte så dyrt när man slår ut det. Givetvis kan det vara billigare med vanliga avfallspåsar från euroshopper men jag har inte fått mina att sitta kvar uppe och att inte lukta så jag la ner det projektet rätt så snart!

Svar på tråden Angelcare blöjhink - kör ni med refillerna eller vanlig påse?